کد خبر: 509087
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ۰۹:۰۳:۰۰
| |

پروانه مرزبان، تهیه‌کننده سینما:

کلاس‌های عملی را نمی‌توان به صورت مجازی دنبال کرد / دانشجویی که دوربین دست نگرفته چگونه می‌تواند وارد عرصه کار سینمایی شود؟

یک تهیه‌کننده سینما گفت: من به شخصه فعلاً به آموزش آنلاین دروس سینمایی اقدام نکرده‌ام و به نظرم کلاس‌های عملی را نمی‌توان به صورت مجازی دنبال کرد.

کلاس‌های عملی را نمی‌توان به صورت مجازی دنبال کرد / دانشجویی که دوربین دست نگرفته چگونه می‌تواند وارد عرصه کار سینمایی شود؟
کد خبر: 509087
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ۰۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه مرزبان، تهیه‌کننده سینما اظهار داشت: موسسه «سبز فیلم» مدتی است که تعطیل شده ولی چند ماه پیش کلاس‌های آموزش و تدریس برگزار می‌شدند اما در حال حاضر با توجه به اینکه در موقعیت خاصی هستیم و شیوع ویروس کرونا اوج گرفته است ترجیح دادیم که فعلاً این موسسه تعطیل باشد.

به گزارش برنا، مرزبان خاطرنشان کرد: در این یک سالی که درگیر شیوع ویروس کرونا هستیم تمام سعی ما این بود که در موقعیت‌هایی که امکان بازگشایی موسسه آموزشی «سبز فیلم» فراهم بود کلاس‌ها را به صورت حضوری با تعداد معدودی از هنرجو برگزار کنیم. من به شخصه فعلاً به آموزش آنلاین دروس سینمایی اقدام نکرده‌ام و به نظرم کلاس‌های عملی را نمی‌توان به صورت مجازی دنبال کرد.

او افزود: تدریس آنلاین می‌تواند مفید و مثمر ثمر ابدش اما به نظر من این امکان برای دروس تئوری امکانپذیر است و درس‌هایی که کار عملی یکی از اصلی‌ترین نکات در آموزش است نمی‌تواند از طریق فضای مجازی به خوبی به هنرجو منتقل شود. شاید در آینده با طولانی‌تر شدن این شرایط کلاس‌های آنلاین را هم برگزار کنیم که قطعاً در آن صورت مباحث تئوری را جایگزین مباحثی خواهیم کرد که باید به صورت عملی تدریس شوند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بزرگ مرد کوچک» تأکید کرد: به هر حال شرایط ویژه‌ای را تجربه می‌کنیم و انسان در هر بحرانی به فکر راهکار و جایگزین کردن راه‌حلی مناسب برای فرار از بحران است. قطعاً تدریس آنلاین در این شرایط می‌تواند مفید باشد اما اعتقاد من این است که به هیچ‌وجه نباید این تصور را داشته باشیم که این آموزش می‌تواند فرا گرفتن دروس عملی را هم برای هنرجوها در بر داشته باشد. دانشجویی که دوربین دست نگرفته و لنز را از نزدیک ندیده یا تنظیم نور را بلد نیست و فقط در آموزش آنلاین مباحث تئوریک را فرا گرفته چگونه می‌تواند در آینده وارد عرصه کار سینمایی شود؟

مرزبان در پایان گفت: در حال حاضر تدریس آنلاین را دنبال نکرده‌ام و آموزشگاه از بهمن سال گذشته که مدتی کوتاه با تعداد معدودی هنرجو باز بود، تعطیل شده و منتظر بهتر شدن شرایط هستیم. طی سال‌های اخیر از آموزشگاه ما هنرمندهای بسیاری وارد سینما شده‌اند و همیشه سعی داشتیم که در پروژه‌های سینمایی خودمان نیز از این افراد استفاده کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها