کد خبر: 507308
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۱۱:۲۴:۰۰
| |

اباذر صالحیان، تهیه‌کننده مستند «بزرگراه همت»:

تولید «بزرگراه همت» ادامه دارد/ فعالیت‌های خودجوشی که دیده نشدند

تهیه‌کننده برنامه «بزرگراه همت» از ادامه تولید و پخش این مجموعه مستند در شبکه افق خبر داد.

تولید «بزرگراه همت» ادامه دارد/ فعالیت‌های خودجوشی که دیده نشدند
کد خبر: 507308
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۱۱:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ اباذر صالحیان، تهیه‌کننده مستند «بزرگراه همت» درباره این مجموعه که اکنون فصل سوم آن از شبکه افق در حال پخش است، بیان کرد: فصل سوم را داریم تولید می‌کنیم و هم زمان هم این فصل از شبکه افق در حال پخش است که 26 قسمت دارد.

به گزارش مهر، وی درباره این مجموعه که به فعالیت‌های فرهنگی تاثیرگذار در گوشه و کنار کشور می‌پردازد درباره پروسه تحقیق نسبت به این فعالان فرهنگی عنوان کرد: این مجموعه مستندها روایتی از فعالیت‌های فرهنگی است که در سطح کشور انجام می‌شود ولی چندان دیده نشده است و در معرض رسانه‌ها قرار نگرفته است؛ فعالیت‌هایی که در سطح گسترده‌ای نبوده است بلکه توسط اشخاص و به صورت خودجوش انجام گرفته مثل کاری که بچه‌های یک مسجد انجام می‌دهند یا مددرسانی‌های اجتماعی که از طرف یک گروه داوطلبانه انجام می‌شود.

این تهیه‌کننده درباره مراحل سوژه‌یابی تصریح کرد: ما ابتدا حدود 100 تا 150 سوژه در می‌آوردیم و اطلاعات اولیه را در مرحله نخست پیاده می‌کنیم سپس آنها را که مناسب هستند به صورت حضوری گپ می‌زدیم، تا نهایتاً به فیلتر نهایی می‌رسیدیم و به 6 تا سوژه می‌رسیدیم. در مرحله دوم این برای ما مهم بود که فعالیت‌های فرهنگی سوژه‌ها قابلیت تصویری شدن داشته باشند یعنی بشود از آنها فیلم و مستند ساخت.

صالحیان با اشاره به یک معضل سوژه‌ها عنوان کرد: خیلی وقت‌ها کسانی که در راس کار می‌کنند خیلی مایل نیستند دیده شوند، یا ملاحظات زیادی برای گفتگو و مصاحبه دارند.

وی در بخش دیگر درباره گستردگی این فعالیت‌ها یادآور شد: ممکن است این مستند درباره فعالیت دختری در یک روستا باشد و فقط اهالی آن روستا منتفع شوند یا دو دوست که مغز پالایشگاه را در شهری چون مشهد ساخته‌اند و شرکت‌های معتبر اروپایی و امریکایی و یا شرکت‌های چینی خریدار آنها هستند و بدون اینکه به درخواست‌های خارجی پاسخ دهند در کشور در حال کار هستند و یک اتفاق ملی و حتی جهانی را پیش می‌برند.

صالحیان اضافه کرد: البته هر دو این موضوعات برای ما لذت بخش است و این کار کوچک دختر در یک روستا در برابر آن کار بزرگ سطح جهانی دیده می‌شود و مهم است و ارزشمند است و به مخاطب دغدغه مند در این حوزه انرژی می‌دهد. تک‌تک این افراد دنیایی دارند که اگر کسی پیگیری بکند و حداقل کار ما را ببیند و از آن استفاده کند و لذت ببرد نکات خوبی در آن هست.

وی با اشاره به دغدغه‌های مختلفی که با تولید این مستندها به مخاطب منتقل می‌شود بیان کد: یکی دغدغه بچه‌های بی سرپرست را دارد و آنها را از پرورشگاه می‌آورد به آنها مهارت می‌آموزد و کار پیدا می‌کند و زندگیشان را سر و سامان می‌دهند و دیگری دغدغه صنعتی و نوآوری دارد. هر کدام از اینها نکاتی دارند که جذاب و آموزنده هستند چه برای ما و چه برای دیگران و قطعاً همه اینها تاثیرگذار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها