کد خبر: 507043
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۰۸:۴۸:۰۰
| |

سریال «87 متر» بر روی آنتن می‌رود/ کیانوش عیاری به تلویزیون باز می گردد

به‌تازگی از لوگوی سریال 87متر به نویسندگی و کارگردانی کیانوش عیاری با طرحی از روژان ایرجی رونمایی شده است. براساس اعلام صفحه رسمی این سریال در فضای مجازی، پخش این مجموعه از مرداد و بعد از پایان سریال «دودکش» برزو نیک‌نژاد از شبکه یک سیما آغاز می‌شود.

سریال «87 متر» بر روی آنتن می‌رود/ کیانوش عیاری به تلویزیون باز می گردد
کد خبر: 507043
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۰۸:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دومین‌ ماه تابستان؛ پیک‌های پی در پی کرونا؛ تعطیلات تابستانی و تعطیلی‌های ناگهانی ستاد کرونا و در آخر هم زندگی هایی که با روزمرگی خاصی عجین شده‌اند. به‌نظر همه‌‌چیز به‌هم ریخته است و هیچ‌چیزی سر جایش نیست. حالا می‌ماند برنامه‌های تلویزیون؛ تلویزیونی که شاید برای خیلی‌ها محلی برای گذراندن وقت باشد. در شب‌های نسبتا کوتاه تابستان سه شبکه اصلی سیما سریال‌های خود را پخش می‌کنند و از هفته دوم مرداد، شبکه یک «87 متر» کیانوش عیاری را روی آنتن دارد؛سریالی که بیش از 3سال است درگیر تولید بوده و به‌گفته عیاری برای پخش آماده است.


به گزارش روزنامه همشهری، به‌تازگی از لوگوی سریال 87متر به نویسندگی و کارگردانی کیانوش عیاری با طرحی از روژان ایرجی رونمایی شده است. براساس اعلام صفحه رسمی این سریال در فضای مجازی، پخش این مجموعه از مرداد و بعد از پایان سریال «دودکش» برزو نیک‌نژاد از شبکه یک سیما آغاز می‌شود و البته تاکنون خبری رسمی در این خصوص از سوی شبکه پخش‌کننده اعلام نشده است. عیاری درباره زمان پخش سریال می‌گوید: «سریال از دهم مرداد‌ پخش خود را آغاز می‌کند و از شبکه یک روی آنتن می‌رود». وی همچنین توضیح می‌دهد: «در این مدت حین تصویربرداری سریال نزدیک به 11‌ماه تعطیلی داشتیم که یکی از این وقفه‌ها به‌دلیل ویروس کرونا بود». او در چند سال اخیر در اکران فیلم‌های سینمایی، کمترین شانس را داشته و دارد. 2فیلم «خانه پدری»‌ و «کاناپه» عیاری در حالی به اتمام رسید که اولی حاشیه‌های زیادی را از سال‌89 تا‌کنون در اکران داشت و درنهایت با اکران بسیار محدود، آن‌هم در یک یا 2سانس جشنواره‌ای به پایان رسید. فیلم دوم این فیلمساز هم به‌دلیل استفاده بازیگران زن از کلاه‌گیس اجازه اکران نگرفت. آخرین ساخته‌اش برای تلویزیون «روزگار قریب» بود که یک‌سریال پرطرفدار به‌شمار می‌آید و عیاری بعد از 13سال، با 87 متر قرار است به تلویزیون بازگردد؛ سریالی که شنیده شده حتی اسم اولیه‌اش نیز از زیر تیغ تیز ممیزان تلویزیون گذشته است. این سریال 40‌قسمتی مرداد سال‌96 در تهران کلید خورد. در طول ساختش 2بار متوقف شد؛ یک‌بار به‌دلیل نبود بودجه کافی و بار دیگر به‌دلیل وضعیت قرمز در پی شیوع کرونا. عیاری در پاسخ به این سؤال که تا این زمان مشکلی برای پخش پیش نیامده، می‌گوید: «مشکلی نبوده و قرار است نهم یا دهم مرداد‌ماه پخش سریال آغاز شود».

گاندو برمی‌گردد

علاوه بر پخش سریال‌های «دودکش» از شبکه یک و «زندگی زیباست» از شبکه دوم سیما، پخش سریال «گاندو» از 31تیر بدون اعلام قبلی آغاز شد. پیش از این، در نوروز1400 فصل دوم سریال در 13قسمت روی آنتن شبکه سه رفت. در پایان این 13قسمت از سوی شبکه سه، وعده داده شد که باقی قسمت‌های این سریال جنجالی پس از انتخابات روی آنتن خواهد رفت. حالا قرار است این سریال در 40قسمت پخش شود.

روزگار جوانی بدون کارگردان

علاوه برسریال‌هایی که روی آنتن هستند، چندین سریال در حال ساخت نیز وجود دارد. کرونا باعث شده برخی از سریال‌هایی که در حال تولید هستند زمان تصویربرداری بیشتری صرف کنند و گاهی نیز مبتلا‌شدن به کرونا کار را به عقب می‌اندازد. یکی از این سریال‌ها «روزگار جوانی» به کارگردانی اصغر توسلی است. وی به کرونا مبتلا شده و گروه منتظر بهبود حال او هستند.

دوباره جشن سربرون

هرچند وضعیت از سر‌گیری تصویربرداری سریال «جشن سربرون» متفاوت است، اما حسین محجوب با توجه به اینکه حین اسب‌سواری دچار صدمه شده بود، حالا حالش بهبود یافته و گروه قرار است تولید این سریال را از سر بگیرد. جشن سربرون مجتبی راعی که یک‌سریال تاریخی به‌حساب می‌آید، دو سال است که درگیر تصویرسازی بوده و سازندگان عنوان می‌کنند که کرونا باعث شده روند تولید طولانی‌تر شود.

سریالی درباره کرونا

در روزهای اخیر تولید دو سریال نیز کلید خورد. «سوجان» در چند فصل به نویسندگی و کارگردانی فریدون حسن‌پور ساخته می‌شود. این سریال 63قسمت دارد و گفته شده 200میلیارد ریالی برای تولید فصل اول تخصیص یافته که 50درصد آن از منابع استانی و 50درصد از منابع متمرکز سازمان صداوسیما تأمین می‌شود. سریال دیگری نیز با عنوان «ابر می‌بارد» در گیلان کلید خورده است. موضوع این سریال درباره ویروس کروناست و در 18قسمت به نویسندگی مهدی بهپور و تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا معینی ساخته می‌شود. برای ساخت سریال ابر می‌بارد 30‌میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها