کد خبر: 501823
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۱۴:۳۸:۰۲
| |

مجید برزگر:

ویژگی مهم «فیلم کوتاه» رهایی فیلمساز است/ دستاوردی ویژه برای سینما

مجید برزگر تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سینما ثبت جشنواره فیلم کوتاه تهران در فهرست رویدادهای موردتأیید اسکار را دستاوردی مهم برای سینمای ایران توصیف کرد.

ویژگی مهم «فیلم کوتاه» رهایی فیلمساز است/ دستاوردی ویژه برای سینما
کد خبر: 501823
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۱۴:۳۸:۰۲

اعتمادآنلاین| مجید برزگر تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سینما، با تبریک دستاورد پیوستن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به فهرست جشنواره‌های مورد تأیید اسکار بیان کرد: این اتفاق را به مجموعه فیلم کوتاه ایران از سازندگان و تهیه‌کنندگان گرفته تا مدیران سینمای کوتاه و انجمن سینمای جوانان ایران در سال‌های گذشته تا امروز تبریک می‌گویم.

به گزارش مهر، وی افزود: اضافه شدن به جمع جشنواره‌های مورد تأیید اسکار دستاورد مهمی برای سینمای ایران است و اینکه نگاه فیلمسازان جهان را به این رویداد بیش از قبل معطوف می‌کند، یک امتیاز محسوب می‌شود.

همزمان نشان می‌دهد و تأیید می‌کند که جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال‌های اخیر به شکل حرفه‌ای برگزار شده و کارش را در بخش بین‌الملل به درستی انجام داده است.

برزگر تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران سعی کرده است انتخاب‌های درستی در داوران و برگزاری ورک‌شاپ ها داشته باشد و دستاورد امروز آن مدیون نسلی از مدیران انجمن سینمای جوان ایران از حوزه‌های تولید تا آموزش و مدیرعامل است. همچنین همه کسانی که در این مجموعه فعالیت کرده‌اند.

اگرچه مجموعه انجمن سینمای جوانان ایران یک اداره است اما جنس کسانی که آنجا کار می‌کنند، جنسی علاقه مند و دغدغه مند و آگاه به سینمای کوتاه هستند. کسانی که خود سال‌ها درگیر فیلم کوتاه بوده‌اند و سینما ذهنیت شأن است.

کارگردان «یک شهروند کاملاً معمولی» با تبریک راهیابی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به لیست جشنواره‌های واجد شرایط اسکار به فیلمسازان فیلم کوتاه بیان کرد: قبل از هر چیز هم باید این موفقیت را به فیلمسازان سینمای کوتاه تبریک گفت و حالا جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مسیر درست‌تری را پیش رو دارد؛ از این نظر که جشنواره باید بیش از قبل در اسلوبی حرفه‌ای تر طراحی و برگزار شود.

وی افزود: این طراحی اصولی و حرفه‌ای باید در سطوح مختلف از شورای سیاستگذاری و هیأت‌های اجرایی گرفته تا دبیری جشنواره و هیأت‌های داوری و همه بخش‌ها خود را نشان بدهد.

ویژگی مهم فیلم کوتاه در رهایی و آزادی فیلمسازان در مرحله ساخت آن تعریف می‌شود؛ آزادی از نظر مضمون و فرم تا نگاه سینمایی و لازم است جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در حذف جریان سانسور از این به بعد کوشا باشد تا بتوانیم جشنواره‌ای واقعاً جهانی داشته باشیم، پذیرای دیدگاه‌ها و نگاه‌های وسیع‌تری شویم و مطمئن باشیم جامعه فیلمسازان کشورمان خود به قواعد و ضوابط آگاه هستند و آن را رعایت می‌کنند.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در دستاوردی مهم از 30 ژوئن 2021 به جمع 127 جشنواره مورد تأیید آکادمی اسکار راه یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها