کد خبر: 496386
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۰۹:۳۴:۲۰
| |

آثار اندی وارهول را در تهران ببینید

بعد از بازگشایی موزه هنرهای معاصر علاقه‌مندان هنرهای تجسمی می‌توانند از آثار کمیاب اندی وارهول دیدن کنند.

آثار اندی وارهول را در تهران ببینید
کد خبر: 496386
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۰۹:۳۴:۲۰

اعتمادآنلاین| برای اولین‌بار نمایشگاه «پرسونا» با مروری برهفت اثر اندی وارهول، هنرمند امریکایی در کنار هم و مستقل از سایر آثار گنجینه موزه به نمایش درآمده است. بعضی از آثار وارهول شامل چند اثر است که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مفهوم کلی پرسونا تصویری است که انسان در موقعیت‌های گوناگون از خود ارائه می‌دهد و به معرفی خود می‌پردازد. ایده خوانش آثار وارهول نیز چنین است که این آثار تکثیر پرسوناهای مختلف وارهول هستند و با خوانش دیگری از این آثار می‌توانیم به حقیقت او پی ببریم. این خوانش کمک می‌کند لایه‌هایی را که بطور معمول از وارهول می‌شناسیم کنار بگذاریم و به تصویر درست‌تر و شناخت بهتری از هنرمند و آثارش برسیم.

اندی وارهول (1987_ 1928)، هنرمند امریکایی است که به‌دلیل چاپ و نقاشی از اشیاء و اشخاص مشهور به شهرت جهانی رسید. او در اغلب آثار هنری خود ردپایی از چیزها و اشخاصی را که دوست داشت به جا می‌گذاشت.

قوطی‌های سوپ، کوکاکولا، اسکناس‌های دلار یا ستارگان سینما از بخش‌های اصلی آثار او به حساب می‌آیند. آثاری که به باور بسیاری از کارشناسان هنری اغلب در نقد زندگی روزمره و پدیده شهرت خلق می‌شدند. البته وارهول علاوه‌ بر فعالیت حرفه‌ای در عرصه‌های نقاشی، گرافیک و تبلیغات، به‌عنوان فیلمساز نیز شناخته می‌شد. سبک منحصر به‌فرد و عجیب او در جهان هنر نیز با طرفداران زیادی مواجه شد. یکی از مهم‌ترین مجموعه آثار این هنرمند خلاق، تکرارهای تقریباً غیرمشابه اوست. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه تا 3 مردادماه همه روزه بجز دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 6 عصر به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها