کد خبر: 496086
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۰۹:۰۷:۰۰
| |

پرسونای اندی وارهول در قلب پایتخت نمایان شد

نمایشگاه «پرسونا» خوانشی جدید از آثار موجود اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر تهران سه‌شنبه 25 خردادماه گشایش یافت.

پرسونای اندی وارهول در قلب پایتخت نمایان شد
کد خبر: 496086
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۰۹:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایشگاه «پرسونا» شامل آثار اندی وارهول هنرمند آمریکایی که در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود، به کیوریتوری امیر راد عصر سه‌شنبه 25 خردادماه در موزه گشایش یافت.

به گزارش مهر، در این مراسم که در گالری 6 موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، هنرمندانی چون محمد معمارزاده، ایرج میرزاعلیخانی، فاطمه کرکه‌آبادی، عباس مجیدی، ساعد مشکی، امیر راد، امیر سقراطی، اونیش امین‌اللهی، عباس مشهدی‌زاده، محمدرضا فیروزه‌ای، کامبیز صبری، مهردخت دارابی حضور داشتند.

هادی مظفری مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در سخنانی کوتاه قبل از افتتاح نمایشگاه «پرسونا» گفت: این چهارمین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر تهران است که بعد از بازگشایی شاهد آن هستیم.

با توجه به اینکه مخاطبان در تمام دوره‌ها اشتیاق داشته و دارند که آثاری از گنجینه موزه را ببینید، این‌گونه برنامه‌ریزی شده که به جای 4 نمایشگاه، 8 نمایشگاه در موزه برگزار کنیم و 4 نمایشگاه، اختصاص به نمایش آثار گنجینه خواهد داشت.

وی سپس از همکاران موزه، احسان آقایی رئیس موزه که به دلیل کسالت در این مراسم حضور نداشت و هنرمندانی که در برپایی این نمایشگاه سهیم بودند، تشکر کرد.

امیر راد هنرمند و کیوریتور نمایشگاه «پرسونا» نیز توضیحاتی درباره این نمایشگاه ارائه کرد و گفت: نمایشگاه حاضر، شامل 28 اثر (7 مجموعه اثر و 2 فیلم) است.

گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، بزرگترین گنجینه مدرنیستی غرب در شرق است؛ ما نیز برای اینکه رفتار معاصر در این موزه داشته باشیم، به خوانش‌های جدید و معاصر از آثار گنجینه رو آورده‌ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها