کد خبر: 491818
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۸:۲۳:۱۸
| |

«جستجو در تنگنا» رد پای امیر نادری در فضای کرونایی/ نگاهی دوباره به سینمای فیلمساز مهاجر

مهرشاد کارخانی بیان کرد که مستند «جستجو در تنگنا» مصاحبه محور نیست و نگاه ستایش آمیز به امیر نادری و آثارش ندارد.

«جستجو در تنگنا» رد پای امیر نادری در فضای کرونایی/ نگاهی دوباره به سینمای فیلمساز مهاجر
کد خبر: 491818
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۸:۲۳:۱۸

اعتمادآنلاین| مهرشاد کارخانی بیان کرد که مستند «جستجو در تنگنا» مصاحبه محور نیست و نگاه ستایش آمیز به امیر نادری و آثارش ندارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، مهرشاد کارخانی کارگردان مستند «جستجو در تنگنا» که مدتی است فیلمبرداری آن به پایان رسیده است، درباره این مستند توضیح داد: این مستند روایت زندگینامه‌ای و مصاحبه محور ندارد و صدای گفتگوی آدم‌ها را روی تصاویر مکان هایی در تهران که در واقع لوکیشن فیلم‌های شهری و خیابانی نادری بوده‌اند، می‌شنویم و در تنگنای روزهای کرونایی دوربین در جستجوی رد پای نادری می‌گردد.

وی با اشاره به این که این مستند در روزهای کرونایی فیلمبرداری شده است، افزود: ما در این مستند در نهایت به کولاژی از تصاویر وصدای فیلم های نادری از «سازدهنی» و «انتظار» تا آثار شهری او «تنگنا»، «خداحافظ رفیق»، «مرثیه»، «جستجو» و دو فیلم آخرش در ایران «دونده» و «آب، باد، خاک» می‌رسیم و نگاهی تحلیلی به روحیه خاص و جذاب این کارگردان سرشناس تا قبل از مهاجرتش از کشور خواهیم داشت.

این کارگردان با تاکید بر این که «جستجو در تنگنا» نگاه یکطرفه و ستایش آمیز به نادری و آثارش ندارد، تصریح کرد: علاقه من به سینمای دهه 50 واضح است و به دلیل آن سینما و آدم هایش فیلم می سازم. سینمای جریان ساز بسیار روی من تاثیر گذاشت و حتی بخش مهمی از سینمای عامه پسند آن دوران را که با فیلم‌های امروز مقایسه می‌کنم فیلم‌های آن دوران بسیار جذاب تر بودند.

سینمای ما بعداز چهار دهه هنوز در زمینه سینمای عامه پسند نتوانسته فیلمی در اندازه‌ های «سلطان قلب‌ها» و ... بسازد. حتی یک فیلم عاشقانه ساخته نشده که تماشاگر را جذب کند.

تدوین «جستجو در تنگنا» توسط یاور تورنگ به روزهای پایانی رسیده است و به زودی وارد مرحله صداگذاری خواهد شد.

عوامل تولید این فیلم 60 دقیقه‌ای عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: مهرشاد کارخانی، تدوین: یاور تورنگ، فیلمبردار: امیر بنی‌اسدی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: حمید کریمی، عکس: عسل هاشمی سراج، دستیاران کارگردان: یمنا اعتدادی، عباس تقوی، تدارکات: یزدان کارخانی، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها