کد خبر: 490317
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۰۸:۳۱:۵۶
| |

آمازون شرکت سینمایی مترو گلدوین مایر را بلعید!

«جیمز باند» خانه جدید دارد: آمازون و MGM(مترو گلدوین مایر) توافق نامه ادغام قطعی را اعلام کردند که براساس آن آمازون، کمپانی قدیمی و بزرگ هالیوود را با قیمت 8.45 میلیارد دلار خریداری می کند.

آمازون شرکت سینمایی مترو گلدوین مایر را بلعید!
کد خبر: 490317
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۰۸:۳۱:۵۶

اعتمادآنلاین| آمازون با پرداخت 8 میلیارد و 400 میلیون دلار کمپانی فیلم‌سازی معروف ام‌جی‌ام، مترو گلدوین مایر، را خریداری کرد تا بتواند فهرست فیلم‌هایی را که از طریق پلتفرم ویدیویی آمازون پرایم ویدیو عرضه می‌کند را گسترده‌تر کند.

به گزارش فارس، به نقل از ورایتی، حالا «جیمز باند» خانه جدید دارد. آمازون و MGM(مترو گلدوین مایر) توافق نامه ادغام قطعی را اعلام کردند که براساس آن آمازون MGM را با قیمت 8.45 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.

مترو گلدوین مایر در سال 1924 تاسیس شد. مقر اصلی آن در بِوِرلی هیلز در نزدیکی هالیوود است. این کمپانی بزرگ و قدیمی هالیوود حالا مکمل استودیوی آمازون است که در درجه اول روی تولید برنامه های تلویزیونی تمرکز کرده است. این شرکت افزود که آمازون به حفظ میراث MGM و فهرست فیلم ها کمک می کند و دسترسی بیشتری به این آثار موجود در اختیار مشتریان قرار می دهد.

برای آمازون، جمع آوری آرشیو غنی MGM(مترو گلدوین مایر) که بیش از 4000 فیلم و 17000 نمایش تلویزیونی در فهرست خود دارد، راهی برای شارژ بیش از حد سرویس «Prime Video»(پرایم ویدیو) با تعداد زیادی از عناوین شناخته شده سرگرمی است.

علاوه بر این، آمازون پیش بینی کرده که بتواند از فیلم های بلند مترو گلدوین مایر مانند «پلنگ صورتی»، «راکی» و امتیازات تمام فیلم های «جیمز باند 007» برای نسخه های اصلی جدید استخراج کند.

ام‌جی‌ام یکی از مشهورترین استودیوهای فیلم‌سازی هالیوود است و خالق آثار بسیار معروفی است که معمولا با نعره شیری که وسط لوگوی مترو گلدن مایر دیده می‌شود، آغاز می‌شوند. «جیمز باند» یکی از تولیدات شناخته شده این استودیو است.

مترو گلدوین مایر (Metro-Goldwyn-Mayer) و به اختصار ام‌جی‌ام، یک شرکت رسانه‌ای بزرگ آمریکایی است که به شکل عمده در زمینه تهیه و توزیع فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی فعالیت می‌کند. ساختمان مرکزی این مجموعه در شهر بِوِرلی هیلز، کالیفرنیا قرار دارد.

این شرکت بزرگ، در هشت دسامبر 2005 از سوی گروهی شامل شرکت‌های سونی، کامکست و تکزاس پسیفیک خریداری شد و یک سال پس از آن قراردادی را با شرکت کلمبیا پیکچرز برای تولید محصولات مشترک سینمایی به امضا رساند.

این شرکت در سال‌های گذشته و از زمان جنگ جهانی دوم یکی از بزرگترین استودیوها در هالیوود بوده‌ است. مترو گلدوین مایر همکاری نزدیکی را برای ساخت مجموعه فیلم‌های جیمز باند در سال 1981 با یونایتد آرتیستس آغاز کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها