کد خبر: 485245
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ۰۷:۵۸:۰۰
| |

به بهانه پخش مستندی از جیسون رضائیان:

«گاندو» تمامی ندارد

نخستین قسمت از سریال گاندو پانزدهم خرداد سال 98 از شبکه سه سیما روی آنتن رفت و یک ماه بعد، فصل اول این سریال در حالی به پایان رسید که حاشیه ها و چالش های جدی را بین دولت و صداوسیما ایجاد کرده بود.

«گاندو» تمامی ندارد
کد خبر: 485245
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ۰۷:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| تلویزیون در آستانه انتخابات با پخش مستندی درباره شخصیت اصلی فصل اول از سریال حاشیه دار «گاندو»، بار دیگر بر محورهای مورد بحث در این سریال تاکید می کند.

به گزارش ایسنا، نخستین قسمت از سریال «گاندو» پانزدهم خرداد سال 98 از شبکه سه سیما روی آنتن رفت و یک ماه بعد، فصل اول این سریال در حالی به پایان رسید که حاشیه ها و چالش های جدی را بین دولت و صداوسیما ایجاد کرده بود.

امسال هم فصل دوم این سریال با همان رویکرد قبلی، بسیار غیرمنتظره روی آنتن رفت، در ادامه با واکنش های انتقادی برخی دولتمردان مواجه شد و البته غیرمنتظره تر هم به کار خود پایان داد. برخی این پایان ناگهانی را به فشارهای دولت بر صداوسیما نسبت دادند که اظهارات دو طرف ـ توییت حسام الدین آشنا و صحبت های تهیه کننده سریال ـ این فرض را باطل شده اعلام کرد.

حسام الدین آشنا که در پی اتفاقات اخیر درباره سرقت یک فایل صوتی، حالا چند روزی است که از ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری استعفا داده است، در آن زمان با رد این ادعا، در توییتر خود نوشته بود: «صریح باشید و بازی نکنید بگویید چه کسی از کجا و چه زمانی درباره سانسور یا ممانعت از پخش کدام بخش از کدام سریال بر چه قسمتی از صدا و سیما فشار آورده است؟ آیا صداوسیما اساسا نقشی در تولید یا پخش این سریال داشته است؟»

البته بخش نخست این اظهارات همچنین از سوی مجتبی امینی، تهیه کننده سریال تلویحا تایید شده بود؛ چراکه امینی هم پس از پایان «گاندو 2»، بر تولید و پخش ادامه قسمت ها تاکید و ابراز امیدواری کرده بود که ادامه سریال «گاندو»، بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای روی آنتن برود.

امینی که تهیه‌کنندگی سریال «گاندو»، جدی‌ترین پروژه در پرونده کاری‌اش محسوب می‌شود، سال 97 اجرا و تهیه برنامه اذانگاهی «چهل چراغ» شبکه سه را عهده دار بوده است و در سینما هم سال 89 نخستین فیلم هومن سیدی را به صورت مشترک تهیه کرد؛ فیلمی که در نهایت امکان اکران نیافت و از شبکه نمایش خانگی سردرآورد.

امینی در سال 98 و زمانی که برای تقدیر از فصل نخست سریال «گاندو» به یکی از خبرگزاری ها رفته بود، از تولید و پخش مستندی درباره جیسون رضائیان خبر داده و تاکید کرده بود که «جلوی «گاندو» را هیچ کس نمی‌تواند بگیرد و اگر هم نگذارند که این فیلم از تلویزیون پخش شود، آن را در فضای مجازی پخش خواهیم کرد.»

و حالا در شرایطی که خیلی‌ها گمان می کردند، «گاندو» و حاشیه هایش حداقل تا پس از برگزاری انتخابات، موقتا متوقف خواهد شد، شبکه سه سیما قصد دارد، این مستند را که در آن زمان فرصت پخش نیافت، به همراه سکانس‌هایی از سریال، امروز و در قالب 50 دقیقه‌ به روی آنتن ببرد.

اعلام شده است در این مستند، برای اولین بار تصاویر و فیلم‌های دیده نشده‌ای به نمایش درمی‌آید که نشان از پشت پرده‌ی سرویس‌های جاسوسی آمریکا دارد و «جیسون رضائیان» در گفت‌وگویی از توطئه‌های عوامل بیگانه در ایران و منطقه پرده برمی‌دارد.

حال باید منتظر بود و تماشا کرد، مستندی که با محور قرار دادن شخصیت «جیسون رضائیان»، به عوامل نفوذی داخلی که در پروژه‌ی جاسوسی با او همکاری می‌کردند هم اشاره می‌کند، پس از پخش با چه واکنش هایی مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها