مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق:

کلاب‌هاوس، شکل دیگری از رادیو است / آن‌جا سقف بلندتر است و آزادی بیشتری وجود دارد

مدیر مسئول روزنامه شرق گفت: تلویزیون که آمد گفتند کار رادیو تمام است. در حالی که رادیو ماند و الان کلاب‌هاوس شکل دیگری از رادیوست. سرعت رشد فناوری خیلی زیاد است. ما اگر بخواهیم زیر دست و پای فناوری له نشویم، باید خودمان را به‌روز کنیم.

کلاب‌هاوس، شکل دیگری از رادیو است / آن‌جا سقف بلندتر است و آزادی بیشتری وجود دارد
کد خبر: 480964
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کلاب‌هاوس محصولی جدید در دنیای رسانه‌های اجتماعی است که بدون اتکا به عکس و ویدئو و نوشته، توانسته در دنیا و البته ایران محبوبیت یابد. در این فضا کاربران می‌توانند به‌طور زنده با یکدیگر حرف بزنند و نظرهای خود را به اشتراک بگذارند.

به گزارش ایرنا، سیاستمداران ایرانی به این فضا روی خوش نشان دادند و در بحث‌های داغ سیاسی کلاب‌هاوس مشارکت کردند. در این شرایط سوال این است که ادامه این روند چه تاثیری بر روی رسانه‌های داخلی خواهد گذاشت.

مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق بر این نکته تاکید کرد که رسانه‌های داخلی باید خودشان را به‌روز کنند و تولیدی داشته باشند که برای نسل امروز جذاب باشد.

این روزنامه‌نگار با بیان این که کسی نمی‌تواند دستور بدهد یک رسانه متولد شود یا خیر اظهار داشت: فناوری‌های نوین رسانه‌ای مثل یک سیل دارد به طرف‌مان می آید. ما اگر موج سوار خوبی باشیم، می توانیم سوار سیل شویم. اما اگر موج سواری بلد نباشیم، سیل ما را با خودش می برد.

وی با اشاره به تاریخچه پیدایش رسانه‌ها توضیح داد: تلویزیون که آمد گفتند کار رادیو تمام است. در حالی که رادیو ماند و الان کلاب‌هاوس شکل دیگری از رادیوست. سرعت رشد فناوری خیلی زیاد است. ما اگر بخواهیم زیر دست و پای فناوری له نشویم، باید خودمان را به‌روز کنیم. مخاطب وقتی خوراک جدیدی در رسانه‌های قدیمی نمی‌بیند جهت گیری‌اش را عوض می کند. رسانه ها باید تولیدی داشته باشند که برای نسل امروز جذاب باشد. چون نمی توانیم با جواب های قدیمی به سوال های جدید پاسخ بدهیم.

مدیر مسئول روزنامه شرق قانون و بخشنامه و مصوبه را برای مقابله با رسانه‌های جدید ناکافی دانست و گفت: درباره ممنوعیت ماهواره قانون داریم. اما دستگاه‌هایی که متولی این قانون هستند، چون نتوانستند مقابله کنند رسما و عملا عقب نشینی کردند. این طور نیست که اگر از چیزی خوشمان نیامد، بخشنامه کنیم که مردم نباید از آن استفاده کنند. چون قانون و بخشنامه و مصوبه اگر مطابق هنجار عمومی نباشد هیچ وقت موفق نمی شود. الان اگر کسی بخواهد با کلاب هاوس مقابله کند، یک کلاب هاوس دیگری کنارش ایجاد می شود.

رحمانیان با اشاره به بازتاب مصاحبه فائزه هاشمی در کلاب‌هاوس گفت: اگر شرایط در رسانه های ما آزادتر بود، فائزه هاشمی یا هر فرد دیگری همان حرف‌ها را به شکل پاستوریزه تری در رسانه ما یا صداوسیما بیان می‌کرد و در این صورت شرایط متعادل‌تر می شد. اما وقتی در بسته است، امثال وی وارد اتاق دیگری می‌شوند که آنجا سقف بلندتر است و آزادی بیشتری وجود دارد. آنها آنجا حرف‌هایی می‌زنند که ممکن است به مذاق کسی خوش نیاید.

وی افزود: وقتی راهی را می‌بندیم، راه دیگری باز می شود. اگر جلوی مسیر آب سد بزنید، آب قدرتش را از دست نمی دهد. بلکه قدرتش متمرکزتر می شود. ممکن است آب سد را بشکند و تخریبش بیشتر شود. باید بگذاریم آب جاری باشد و به شکل رودخانه بیاید و مزارع را سیراب کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها