جایزه 5 هزار دلاری جشنواره آمریکایی به «افسانه سالاری» رسید

افسانه سالاری برای کارگردانی «خانه» و تهیه‌کنندگی «تارهای ممنوعه» از جشنواره آمریکایی جایزه بهترین «فیلمساز نوظهور» را دریافت کرد.

جایزه 5 هزار دلاری جشنواره آمریکایی به «افسانه سالاری» رسید
کد خبر: 475262
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۰:۳۰:۴۲

اعتمادآنلاین| افسانه سالاری برای کارگردانی «خانه» و تهیه‌کنندگی «تارهای ممنوعه» از جشنواره بین‌المللی تین‌لاین در تگزاس آمریکا جایزه بهترین «فیلمساز نوظهور» را دریافت کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، دو مستند بلند «خانه» و «تارهای ممنوعه» به موضوع مهاجران افغانستانی در ایران می‌پردازند و هر 2 فیلم در سطح بین‌المللی دیده شده و جوایزی کسب کرده‌اند.

«تارهای ممنوعه» به کارگردانی حسن نوری فیلمساز افغانستانی ساکن ایران، روایت چهار جوان افغانستانی است که برای برگزاری کنسرت راک راهی بامیان افغانستان می‌شوند. این فیلم برای اولین بار در جشنواره‌ی ایدفا در آمستردام روی پرده رفت.

«خانه» هم روایت سه نسل از خانواده‌ای افغانستانی در تهران است و داستان پسر جوان خانواده را دنبال می‌کند که تصمیم گرفته برای زندگی به افغانستان بازگردد.

«خانه» نامزد دریافت بهترین مستند از سی و نهمین جشنواره فجر بود و در اولین نمایش بین‌المللی خود در جشنواره ویزیون دو ریل سوییس تقدیر ویژه هیات داوران را دریافت کرد.

افسانه سالاری به پاس ساخت همزمان دو فیلم در حوزه مهاجرت این جایزه را از جشنواره‌ی تین‌لاین آمریکا دریافت کرد که ارزش مادی این جایزه 5 هزار دلار است. سالاری فیلمساز و تهیه کننده جوان ایرانی ساکن فرانسه است.

تین لاین قدیمی‌ترین جشنواره فیلم مستند تگزاس است.

سابقه این جشنواره که از 23 تا 28 مارچ برابر با 3 تا 8 فروردین ماه 1400 برگزار شد به سال 2007 بازمی‌گردد.

افسانه سالاری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها