سینماهای بدهکار اجازه اکران نوروزی ندارند

بر اساس مصوبه شورای صنفی نمایش، سینماهایی که بدهی خود به به صاحبان فیلم‌ها را تسویه نکنند، از اکران نوروزی محروم می‌شوند.

سینماهای بدهکار اجازه اکران نوروزی ندارند
کد خبر: 468429
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۱۵:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| دیروز یکشنبه 10 اسفند ماه جلسه شورای صنفی نمایش در حالی برگزار شد که نمایندگانی از صنوف مختلف سینمایی در این جلسه حضور یافتند.

غلامرضا فرجی و محمدرضا صابری از انجمن سینماداران، محمدحسین فرحبخش از اتحادیه تهیه‌کنندگان، وحید موساییان از کانون کارگردانان سینمای ایران، مرتضی شایسته از انجمن صنفی تهیه‌کنندگان و محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم حاضران در این جلسه بودند.

همچنین این جلسه دو مهمان ویژه داشت؛ محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران و مالک سینما ماندانا و منصور نورپور از سینماداران پیشکسوت و مدیر سینما قدس اصفهان.

در این جلسه دو تصمیم سینمایی گرفته شد مبنی بر اینکه تهیه‌کنندگان فیلم‌های سینمایی و دفاتر پخش اسامی فیلم‌هایی را که متقاضی اکران نوروز 1400 هستند، حداکثر تا تاریخ 16 اسفند ماه به صورت کتبی به دبیرخانه شورای صنفی ارائه دهند تا در جلسه روز یکشنبه 17 اسفند شورا، 3 فیلم پرمخاطب برای اکران نوروزی انتخاب گردد.

در این جلسه همچنین شورای صنفی نمایش مصوب کرد که سینماهایی که تا تاریخ 20 اسفند ماه نسبت به تسویه‌حساب با دفاتر پخش و تهیه‌کنندگان اقدام نکرده‌اند، از اکران فیلم‌های نوروزی محروم شوند.

این برای نخستین بار است که نمایش فیلم‌ها در سینماها، منوط به تسویه‌حساب به‌روز با صاحبان آثار می‌شود. برخی تهیه‌کنندگان سینمای ایران در ماه‌های گذشته بارها نسبت به انباشته شدن سهم آن‌ها از بهای بلیت در حساب سینماها معترض بودند. سازمان سینمایی با اعطای تسهیلاتی به سینماداران، به تسویه بدهی آن‌ها به صاحبان آثار، کمک کرده بود.

منبع: صبا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها