کد خبر: 463659
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از حاشیه‌های هشتمین روز برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گزارش می‌دهد:

بحث بر سر توانایی ستاره پسیانی برای بازی در نقشی با فاصله سنی از خودش/ تغییر فضای سالن با صحبت‌های بازیگر خردسال و جنوبی «یدو»/ حضور بیست درصدی فیلمسازان زن در این دوره/ تمایل هوتن شکیبا برای نقش‌های چالش‌برانگیز/ حمایت الناز شاکردوست از کارگردانان زن

نمایش فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر امروز، 19 بهمن، با 2 فیلم «یدو» و «تی‌تی» در سالن برج میلاد به اتمام رسید و به مدت دو روز (20 و 21 بهمن) تا برگزاری مراسم اختتامیه، فیلم‌های منتخب به نمایش گذاشته می‌شود.

بحث بر سر توانایی ستاره پسیانی برای بازی در نقشی با فاصله سنی از خودش/ تغییر فضای سالن با صحبت‌های بازیگر خردسال و جنوبی «یدو»/ حضور بیست درصدی فیلمسازان زن در این دوره/ تمایل هوتن شکیبا برای نقش‌های چالش‌برانگیز/ حمایت الناز شاکردوست از کارگردانان زن
کد خبر: 463659
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایش فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر امروز، 19 بهمن، با 2 فیلم «یدو» و «تی‌تی» در سالن برج میلاد به اتمام رسید و به مدت دو روز (20 و 21 بهمن) تا برگزاری مراسم اختتامیه، فیلم‌های منتخب به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، اولین فیلم به نمایش درآمده در هشتمین روز برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، فیلم «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری بود که بعدازظهر امروز یکشنبه، 19 بهمن‌ماه، در سالن‌ همایش‌های برج میلاد روی پرده رفت.

در نشست پرسش و پاسخ فیلم علاوه بر کارگردان، محمدرضا مصباح تهیه‌کننده، ستاره پسیانی، آیدین ظریف، ریحانه آریامنش و میلاد صویلاوی بازیگران، مرتضی نجفی مدیر فیلمبرداری، عباس عباسی طراح گریم، میثم مولایی تدوینگر و آیدین ظریف طراح صحنه با اجرای علیرضا غفاری حضور داشتند.

یکی از مسائل مطرح شده در این نشست حضور ستاره پسیانی به عنوان مادری است که سن او در فیلم از سن واقعی‌اش فاصله زیادی داشت. مهدی جعفری درباره حضور پسیانی در این پروژه و ایفای نقش مادر گفت: «در قصه اصلی سن مادر کمی بالاست و ما در جهان فیلمنامه سن مادر را کمی پایین‌تر آوردیم. ما با چند بازیگر در آن سن و سال تماس گرفتیم که به هر دلیلی همکاری میسر نشد، اما در نهایت ستاره پسیانی پذیرفت و ریسک کرد. ستاره پسیانی تنها بازیگر حرفه‌ای بود که باید بین بازی خودش و بازیگران دیگر تعادل ایجاد می‌کرد. خوشبختانه همه انرژی گذاشتند و بچه‌های نابازیگر در کنار ستاره پسیانی با هم به تعادل رسیدند و کار خوبی از آب درآمد.»

ستاره پسیانی نیز در بخش دیگری از این نشست درباره نقش خود گفت: «من پیش‌تر سابقه همکاری با مهدی جعفری را داشتم و وقتی با من تماس گرفتند و فیلمنامه را خواندم، بسیار جذب داستان شدم. من در این فیلم نقش کاراکتری را که حدود 10 سال از من بزرگ‌تر است ایفا کردم که برایم چالش جذابی بود.»

وقتی نوبت به صحبت‌های میثم مولایی رسید او به نکته‌ای درباره پسیانی اشاره کرد که باعث ایجاد فضای طنز در سالن شد: «من در ابتدا مخالف حضور ستاره پسیانی بودم، اما با دیدن بازی‌اش نظرم عوض شد.»

یکی دیگر از موضوعاتی که باعث تغییر فضای سالن شد، صحبت‌های سه بازیگر خردسال این فیلم بود که لهجه جنوبی داشتند و این صحبت‌ها درباره فیلم باعث تحسین حضار شد، از جمله زمانی که محمدمهدی آل‌بوعلی گفت: «فکر نمی‌کردم فیلم آن‌قدر قشنگ باشد». علیرضا غفاری، مجری برنامه، هم پس از آن میان حرف او پرید که همچون شخصیتی که در فیلم داشته اهل غذا خوردن هست؟ و ستاره پسیانی بلافاصله جواب داد: «بله» و خود آل‌بوعلی گفت که فیلم همان‌طور بود که خودم هستم.

میلاد صویلاوی، دیگر بازیگر خردسال فیلم، هم گفت: «وقتی به سینما آمدم راهی را که باید پیدا می‌کردم، پیدا کردم.»

دومین فیلم به نمایش درآمده نیز «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده بود که نشست خبری آن با حضور کارگردان، ارسلان امیری فیلمنامه‌نویس و تدوینگر، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، هیلدا کردبچه و سودابه جعفرزاده بازیگران، علیرضا افکاری آهنگساز، فرشاد محمدی فیلمبردار، حامد خسروی مجری طرح، عماد خدابخش تدوینگر، مسعود دلیری مدیرتولید و عباس عباسی چهره‌پرداز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، علیرضا غفاری به حضور سه فیلمساز زن و سهم بیست درصدی آنها در این دوره جشنواره اشاره کرد.

همچنین هوتن شکیبا درباره حضور در نقش‌های جدی گفت: «من حضور در ژانر کمدی را دوست دارم، اما هدف من قبول کردن نقش‌هایی است که برایم چالش به همراه داشته باشد و ژانر فیلم برایم اهمیتی ندارد.»

او در پاسخ به اینکه چقدر فکر می‌کند شانس دریافت سیمرغ را در این دوره جشنواره دارد، عنوان کرد: «سیمرغ گرفتن برایم ارزشمند است، اما بازی‌های خوب در این دوره از جشنواره زیاد است. امیدوارم فضا و محیط جشنواره همواره به صورت سلامت برقرار باشد و بتوان به راحتی و آرامش کار کرد.»

غفاری، مجری برنامه، پس از آنکه هلیا کردبچه، بازیگر خردسال فیلم، گفت که کار کردن با آیدا پناهنده و ارسلان امیری برایش افتخار بزرگی بوده است، از او خواست که در مقابل عکاسان بایستد و در این فاصله هوتن شکیبا تصویری از نقاشی کردبچه را خطاب به حاضران نشان داد.

در ادامه الناز شاکردوست در پاسخ به اینکه آیا کار کردن با کارگردان‌های زن را طی چند سال اخیر ترجیح داده است، گفت: «من به کارگردان‌ها، جنسیتی نگاه نمی‌کنم و بیشتر برایم وجه انسانی نقش مهم است. اما به هر حال زمانی که زن‌ها کنار هم قرار می‌گیرند و از هم حمایت می‌کنند نتیجه کار بسیار شگفت‌انگیز می‌شود.»

او همچنین عنوان کرد که طی مدت کار در فیلم «تی‌تی» پارسا پیروزفر یکی از کسانی بود که به عنوان استاد لهجه با او کار می‌کرد و حتی روزهایی که آفیش نبود هنگام صبحانه بر سر میز آماده بود تا بتواند با شاکردوست تمرین کند.

آیدا پناهنده در بخش دیگری از این نشست با اظهارامیدواری از اینکه بتواند شرافت خود را نسبت به سینما حفظ کند، افزود: «این آخرین فیلم من در شمال ایران است و می‌خواهم از مردم این خطه تشکر کنم. امیدوارم که فیلم‌های من را دوست داشته باشید.»

در پایان نیز ارسلان امیری که با نخستین فیلم بلند خود «زالاوا» در جشنواره امسال حضور داشت، از همسرش تشکر کرد: «می‌خواهم صادقانه اعتراف کنم که من فیلمسازی را از آیدا پناهنده یاد گرفتم و از ایشان تشکر می‌کنم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها