کد خبر: 462627
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۵:۵۶:۵۱
| |

«تک تیرانداز» درباره زندگی شخصی شهید زرین نیست/ حمایت از اکران

کارگردان فیلم سینمایی «تک تیرانداز» تاکید کرد این اثر سینمایی درباره زندگی شخصی شهید زرین تولید نشده است.

«تک تیرانداز» درباره زندگی شخصی شهید زرین نیست/ حمایت از اکران
کد خبر: 462627
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۵:۵۶:۵۱

اعتمادآنلاین| علی غفاری کارگردان فیلم سینمایی «تک تیرانداز» با اشاره به فاصله 6 ساله میان تولید 2 فیلم سینمایی خود «ابوزینب» و «تک تیرانداز» گفت: در مدت 6 سال گذشته بیکار نبودم و ساخت سریال «بچه مهندس» در سه فصل را برعهده داشتم که این خود نزدیک به یکصد قسمت بود. در کنار آن به عنوان مجری طرح در چند پروژه سینمایی حضور داشته‌ام، در کنار آن نیز به تحقیق و پژوهش در مورد چند موضوع تاریخی را برعهده داشتم که زمان من در مدت 6 سال دوری از سینما را پر کرده بود، البته این را باید بگویم که طی این سال‌ها شرایط دلخواه برای تولید پروژه‌های سینمایی مورد علاقه من فراهم نشده بود.

وی درباره چگونگی ساخت «تک تیرانداز» توضیح داد: حضور قهرمان عامل محرک اصلی برای تولید این فیلم بود، به خصوص اینکه قهرمان این فیلم برگرفته از یک شخصیت واقعی در دوران دفاع مقدس بوده است. سال‌ها است که سینمای ما از وجود قهرمان محروم شده است و ما تلاش کردیم فیلمی حماسی و قهرمان محور تولید کنیم.

این کارگردان سینما در پاسخ به این پرسش که چرا در دهه نود تولید آثاری که مستقیم به موضوع دفاع مقدس پرداخته‌اند کم هستند و چرا حتی فیلمسازان و کارگردانان سینمای دفاع مقدس تمایل چندانی برای تولید این فیلم‌ها ندارند، بیان کرد: دلیل اصلی این ماجرا به عدم حمایت برخی از مدیران فرهنگی کشور و بضاعت امکانات مورد نیاز جهت ساخت اینگونه آثار برمی‌گردد. بنظرم دوستان ما در مجموعه «روایت فتح» با تولید این فیلم قدم بزرگی برداشتند، «تک تیرانداز» را می‌توان تنها فیلم مستقیم با موضوع دفاع مقدس در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر دانست.

وی تاکید کرد: البته این را باید بگویم که به موفقیت فیلم در اکران عمومی این اثر سینمایی بسیار امیدوارم، چرا که مخاطب امروز ما سال‌ها است که از دیدن فیلم‌های قهرمان محور محروم مانده است.

غفاری در جواب این سوال که چرا در این فیلم سینمایی کمتر به زندگی شهید زرین اشاره شده است، توضیح داد: ما در فیلم «تک تیرانداز» تلاش کردیم نوع جهان‌بینی شهید نسبت به جنگ و مبارزه را که با تمام تک تیراندازان جهان متفاوت است را به تصویر بکشیم. تصمیم نداشتیم این فیلم زندگینامه این شهید باشد. این فیلم برشی هر چند کوتاه از دوران حضور شهید زرین در جبهه‌های نبرد بوده است.

کارگردان فیلم سینمایی «استرداد» درباره انتخاب کامبیز دیرباز برای بازی در نقش شهید زرین، بیان کرد: کامبیز دیرباز یکی از بازیگران خوب و با اخلاق سینمای ایران است و سن و سالش هم به شهید زرین نزدیک بود، همانطور که اشاره کردید شباهتی هم با شخصیت اصلی دارد. این بازیگر بسیار برای این فیلم زحمت کشیده است و بنظرم در ایفای نقش این شهید بزرگوار بسیار موفق عمل کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: معتقدم که تولید فیلم‌های دفاع مقدس و پرداختن به شخصیت‌های برجسته دوران جنگ بسیار مهم است به همان میزان پشتیبانی از اکران و توزیع اینگونه فیلم‌ها مهم و شاید مهم‌تر از تولید باشد. متاسفانه ما در چرخه اکران شاهد کم لطفی دوستان نسبت به حمایت از اینگونه آثار هستیم و طبیعتاً مخاطب به محصول مورد علاقه خود دسترسی پیدا نمی‌کند.

غفاری در پایان گفت: امیدوارم سینمای دفاع مقدس به روزهای اوج خود بازگردد و داستان‌های دوران دفاع مقدس بزودی روی پرده بزرگ سینما نقش ببندد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها