کد خبر: 454248
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۱۱:۵۲:۲۶
| |

سواحل جادویی بندر مقام هرمزگان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سواحل بندر مقام در استان هرمزگان را رویایی و شگفت انگیز توصیف کرد و نوشت: شب‌های این بندر با آسمانی درخشان و ستاره‌های پرنور، یکی از صحنه‌های افسانه‌ای بر روی زمین است.

سواحل جادویی بندر مقام هرمزگان
کد خبر: 454248
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۱۱:۵۲:۲۶

اعتمادآنلاین| علی اصغر مونسان با انتشار تصاویری از بندر مقام در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: سواحل زیبای این بندر یکی از فضاهای رویایی است که در هر زمان از روز و شب کنار آن بایستید به قدرت زیبای خلقت این دنیا و شگفتی هایش پی می برید.

وی افزود: در طلوع و غروب آفتاب صحنه ای بی بدیلی را می بینید که ساعت ها بدون هیچ کلامی به عظمت این زیبایی خیره می شوید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: شب های این بندر با آسمانی درخشان و ستاره های پرنور یکی از صحنه های افسانه ای بر روی زمین است.

مونسان یادآور شد: این بندر در گذشته مقر حکومت قبیله بنی حماد بوده است و قلعه و آثار باستانی آن حکومت در بندر و اطراف آن دیده می شود.

بندر مقام یکی از بنادر اصلی منطقه گردشگری پارسیان از روستاهای بخش شیبکوه در 200 کیلومتری غرب بندر لنگه قرار داردو ساحل زیبای مکسر آن از سواحل زیبای جنوب ایران در غرب هرمزگان و همجوار با خلیج فارس است.

ساحل مکسر از نوع سواحل صخره‌ای است که صخره‌های آن به صورت تندیس سنگی برافراشته شده‌اند. گویی طبیعت با تمام قوا در گذر زمان مشغول ساخت چنین تندیس‌های زیبایی بوده است. ساحل مکسر جاذبه بکر بندر مقام هرمزگان در سال‌های اخیر در میان گردشگران بیشتر شناخته شده است.

استان هرمزگان در جنوب ایران از جمله مناطق گردشگر پذیر ایران است که بیشترین حجم حضور مسافر در آن مربوط به نیمه دوم سال است.

تالاب‌های بین المللی، ارتفاعات کوه‌ها، گنو، هماگ و نیان، سواحل و آب‌های نیلگون خلیج فارس از جاذبه های طبیعی هرمزگان است.

طولانی‌ترین نوار ساحلی کشور با 900 کیلومتر، وجود جنگل‌های حرا، جزیره‌های زیبا که برخی پناهگاه حیات وحش اند، همسایگی کوهستان و دریا و دشت در این استان به همراه شکل های مختلف فرسایش‌های آبی و بادی، هرمزگان را تبدیل به یکی از استان‌های خیال انگیز برای گردش و تفریح کرده است.

برخی از سواحل شنی این استان از شرق تا غرب مانند سواحل بندرخمیر که در جنگل‌های حرا فرو رفته‌اند دارای مناظر بدیع و خیره کننده است و انسان را به ناگاه از جهان مادی به رویایی شگرف و فرح بخش می برد.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه ستاد ملی مقابله به کرونا به در خانه ماندن و تاکید بر تعویق سفر به دوران پس از مهار بیماری کرونا اکنون بهترین فرصت برای مطالعه و شناخت بیشتر جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری و طبیعی ایران ایجاد شده است. می‌توان با بررسی دقیق، مقصدهای جذاب و جدید گردشگری را برای مسافرت‌های فردی و گروهی در دوران پسا کرونا برنامه‌ریزی کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها