کد خبر: 451470
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۰۸:۳۱:۵۸
| |

لیلی عاج، نویسنده و کارگردان تئاتر:

واکنش شهید «هادی» به دغدغه جوانان امروز/ «مقاومت» برای بقای تئاتر

لیلی عاج نویسنده و کارگردان نمایش «کجایی ابراهیم؟» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی که در این دوره از جشنواره تئاتر «مقاومت» نیز حضور دارد، توضیحاتی ارائه داد.

واکنش شهید «هادی» به دغدغه جوانان امروز/ «مقاومت» برای بقای تئاتر
کد خبر: 451470
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۰۸:۳۱:۵۸

اعتمادآنلاین| لیلی عاج نویسنده و کارگردان تئاتر که با نمایش «کجایی ابراهیم؟» در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر «مقاومت» حضور دارد، درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: «کجایی ابراهیم؟» گوشه‌هایی از زندگی شهید ابراهیم هادی و گردان کمیل با سه نگاه گذشته، حال و آینده را به تصویر می‌کشد.

عاج درباره ویژگی‌های نمایشنامه بیان کرد: قصه نمایش از این قرار است که یک جوان امروزی در حال نقاشی تمثال شهید ابراهیم هادی و شهدای گردان کمیل در یکی از اتوبان‌های تهران است اما بر اثر اتفاقی سقوط می‌کند و برای مدت کوتاهی به کما می‌رود. همین کمای حدوداً دو دقیقه‌ای، یک ساعت نمایش ما را شکل می‌دهد. او در این مدت به عالمی دیگر و نزد شهید هادی می‌رود و برمی‌گردد.

وی ادامه داد: این جوان از مشکلات امروز جامعه مثل گرانی و برخی دیگر از معضلات برای شهید هادی صحبت می‌کند. هرچه قصه جلوتر می‌رود و شهید هادی پی می‌برد حال برخی از جوان‌های امروز خوب نیست، متأثر می‌شود. در نمایش ارتباطی بین ابراهیم هادی 25 ساله سال 61 و جوان امروزی و 25 ساله سال 99 شکل می‌گیرد.

عاج در مورد دشواری‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا برای تولید این اثر نمایشی توضیح داد: گروه نمایش «کجایی ابراهیم؟» پرجمعیت است و این موضوع کمی کار را برای رعایت قوانین بهداشت جمعی برای مبارزه با کرونا سخت می‌کرد اما به هر حال بازیگران، گروه موسیقی و گریمورها برای تولید این اثر ما را یاری کردند.

این کارگردان تئاتر در پایان درباره برگزاری جشنواره تئاتر «مقاومت» گفت: برپایی هر گونه حرکتی که به بقای تئاتر کمک کند قابل ستایش است. ستاد برگزاری این جشنواره همانند نامش فعل مقاومت را به معنای حقیقی کلمه صرف کرده و برای برپایی آن بی‌وقفه تلاش می‌کند. به لحاظ کمی، هفدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» دوره‌ای قابل قبول را پشت سر می‌گذارد و اقدامات مؤثری کرده است اما به لحاظ کیفی باید آثار را تماشا کنیم تا توان قضاوت داشته باشیم.

نمایش «کجایی ابراهیم؟» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج با حضور بازیگرانی چون سیدجواد حسینی، سیامک زین‏الدین، مرتضی عبداللهی، نهال حاجیان، شهروز آقایی، یزدان دارابی، مهدی جعفری‌پور، علی چاقوچی، فرزاد برهمن و مریم رادپور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» حضور دارد.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی از 25 آذر تا دوم دی ماه برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها