کد خبر: 448308
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ۱۵:۰۸:۱۷
| |

یادداشت یک مستندساز در دفاع از برگزاری جشنواره «سینماحقیقت»؛

نبض سینمای مستند با «سینماحقیقت» می‌تپد

سیدرضا رضوی، مستندساز معتقد است برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به شیوه آنلاین باعث شده نبض اندیشه و فرهیختگی همچنان پویا و تپنده باشد.

نبض سینمای مستند با «سینماحقیقت» می‌تپد
کد خبر: 448308
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ۱۵:۰۸:۱۷

اعتمادآنلاین| یک مستندساز معتقد است برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به شیوه آنلاین باعث شده نبض اندیشه و فرهیختگی همچنان پویا و تپنده باشد.


به گزارش اعتمادآنلاین، سیدرضا رضوی مستندساز که ساخت مستندهای «پنهان شدگی» و «ثانیه‌های سربی» را در کارنامه دارد، دریادداشتی درباره برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» نوشته است: «از همین حالا می‌توان گفت که برگزاری جشنواره بسیار مهم «سینماحقیقت» به صورت آنلاین موفق شده است.

چرا که تصمیم درست دبیر جشنواره و شورای سیاست‌گذاری مبنی بر عدم توقف برگزاری این جشنواره محبوب مستند سازان کشور و جهان حتی در دوران کرونا در واقع باعث خواهد شد نبض سینمای مستند که نبض اندیشه و فرهیختگی سینمای ایران است از حرکت باز نایستد حتی برای یک سال.»


در ادامه این یادداشت آمده: «این حتی اگر باکاستی‌های احتمالی همراه باشد باز یعنی حرکتی رو به جلو. ضمن اینکه این مهم تلاشی خواهد بود برای آزمایش زیر ساخت‌ها و بر طرف کردن نقایص احتمالی پلتفرم‌های داخلی در آینده. و البته که جشنواره «سینماحقیقت» همچون سال قبل که در اجرا با بدعت های خوبی به لحاظ برگزاری و به نوعی همتراز شدن با جشنواره های مستند معتبر دنیا همراه بود، امسال هم به عنوان اولین جشنواره مهم بین المللی در ایران که به صورت آنلاین بر گزار خواهد شد سد کرونا را خواهد شکست. تا راه برای دیگر جشنواره های مهم که همچنان در برزخ برگزار شدن یا نشدن بسر می برند هموار شود.»


مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها