کد خبر: 444078
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۱۳:۰۲:۴۹
| |

از سوی دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛

اسامی هیئت‌انتخاب و داوری بخش «نقد، پژوهش و تحلیل» و بخش «روایت قلم» اعلام شد

اسامی هیئت ‌انتخاب و داوری بخش «نقد، پژوهش، تحلیل» و بخش «روایت قلم» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت جشنواره اعلام شد.

اسامی هیئت‌انتخاب و داوری بخش «نقد، پژوهش و تحلیل» و بخش «روایت قلم» اعلام شد
کد خبر: 444078
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۱۳:۰۲:۴۹

اعتمادآنلاین| دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اسامی هیئت‌انتخاب و داوری بخش «نقد، پژوهش، تحلیل» و بخش «روایت قلم» این رویداد سینمایی را اعلام کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، نورالله قیصری، رضا رسولی، محمدرضا قائدی، مجید شیخ انصاری، مجید شاه‌حسینی اعضای هیئت‌انتخاب و داوری و آرش فهیم، علی‌اصغر فهیمی‌فر و علیرضا عاقل‌زاده، هیئت‌انتخاب بخش «نقد پژوهش، تحلیل» را تشکیل می‌دهند.

نورالله قیصری؛ عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و عضو گروه پژوهشی فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده تحقیقات استراتژیک این دانشگاه است. نخبگان و تحول فرهنگ سیاسی در ایران و عصر قاجار از کتاب‌های این استاد دانشگاه است. وی علاوه بر آن مقالات ملی و بین‌المللی بسیاری دارد.

محمدرضا قائدی؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی کیش و رییس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس است. پژوهشگر رتبه اول حوزه برون‌مرزی صداوسیما و عضویت در هیئت انتخاب و داوری جشنواره فیلم ققنوس، در کارنامه وی دیده می‌شود.

مجید شیخ انصاری؛ تهیه‌کننده و مدرس سینما است. او دانش‌آموخته سینما از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است که تهیه‌کنندگی فیلم‌های «پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی میرزایی، «بیداری برای سه روز» به کارگردانی مسعود امینی تیرانی و گیتا به کارگردانی مسعود مددی را در کارنامه دارد.

مجید شاه‌حسینی؛ پزشک و سینماگر ایرانی است. او دبیری دو دوره جشنواره فیلم فجر را در سال‌های 1386 و 1387 و البته مدیرعاملی بنیاد فارابی را نیز در فعالیت حرفه‌ای خود دارد. تدریس سینما در حوزه هنری و مدیریت گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه اول سیما، بخش دیگری از کارنامه حرفه‌ای او است.

رضا رسولی، نویسنده رمان‌هایی مانند زیارت آفتاب، روایت ناتمام، زندگی نامه شهید صیادشیرازی، زندگی نامه شهید قاضی طباطبایی، شناسایی و سه راه سرگردون است. عضویت در هیئت‌مدیره انجمن قلم ایران و مدیریت حلقه ادبیات داستانی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی نیز در زمره فعالیت‌های او است.

آرش فهیم، روزنامه‌نگار فرهنگی و عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران است.


علی‌اصغر فهیمی‌فر، دانش‌آموخته تاریخ هنر و فلسفه هنر از انگلستان و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌مدرس است. وی که افتخار استاد نمونه دانشگاه تربیت مدرس و رئیس دانشکده صداوسیما را دارد، نویسندگی فیلمنامه آل و چند سریال رادیویی را در کارنامه دارد. وی دبیر اسبق جشنواره فیلم مقاومت نیز هست.

علیرضا عاقل‌زاده، نویسنده و تدوینگر سینما و عضو انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس است. وی سابقه چند دهه مدیریت فرهنگی در انجمن سینما و تئاتر دفاع مقدس را در کارنامه دارد و از چهره‌های شاخص انجمن سینما و تئاتر دفاع‌مقدس در برگزاری جشنواره های تئاتر، فیلم و هنر مقاومت است، عضویت در هیئت های داوری چندین دوره جشنواره فیلم مقاومت نیز از جمله فعالیت‌های وی است.

رامتین شهبازی، نویسنده و منتقد، دانش‌آموخته ادبیات نمایشی است. جستاری در جامعه شناسی فیلم، نشانه‌شناسی فرهنگ تئاترو ادبیات پهلوی، از مهمترین کتاب‌های این نویسنده هستند. نگارش مقالاتی مانند: بررسی تأثیر هنر نقاشی در گونه نمایشی پرده‌خوانی، تئاتر سنتی و آئینی و مطالعه بر بازی زبانی مرکز، نیز در کارنامه او دیده می‌شود.

رضا درستکار، منتقد سینما است که همکاری مستمری با مطبوعات سینمایی نظیر فرهنگ‌وسینما، فیلم، ادبستان، فیلم و ویدئو، فصلنامه فارابی، سینما تک و دنیای تصویر دارد. وی علاوه بر نگارش مقالاتی مانند: فریدون گله کجاست، حاجی گولیت، اکبر جوجه، کتاب‌هایی مانند: بهمن فرمان‌آرا زندگی و آثار، با مجید مجیدی زندگی و آثار و همچنین روایت‌های مستند را تألیف کرده است.


شبنم میر زین‌‍‌‌العابدین، نویسنده و منتقد سینما است که مقالات جای خالی اصول شخصیت‌پردازی، بازیگری و تاریخ به روایت کدها و نشانگان را رشته تحریر درآورده است. تروا (فردریک جی. چیاونتو) و کازانوا (لاسه هالستروم) نیز از ترجمه‌های او است.

کیوان امجدیان منتقد سینما و روزنامه‌نگار است که مدیریت روابط عمومی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری را نیز در سابقه‌کاری خود دارد. امجدیان از فعالان حوزه هنری و دارای سابقه مطبوعاتی و مدیریتی در نشریات مختلف کشور است.

عزیزالله حاجی مشهدی، منتقد فیلم و مدرس سینما در دانشگاهای هنر، صداوسیما و سوره است. وی سابقه عضویت در هیئت انتخاب و داوری جشنواره‌هایی مانند: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فیلم کوتاه رویش، انجمن سینمای جوانان ایران، انقلاب و دفاع مقدس، فیلم حقیقت و خانه سینما را دارد.

سینما

برهمین اساس سید جواد حسینی، ابوالفضل همراه، محمدرضا رحمانی، مالک حدپور سراج، محمدجواد لسانی و سید سعید هاشم‌زاده در بخش «کوتاه داستانی»، عباس نادری، محمود غلامی، سید ناصر هاشم‌زاده، حسین خورشیدی، سید مسعود اطیابی و محمدرضا حاجی مولاعلی در بخش «سینمایی»، علیرضا رستگاران، عباس رافعی و محمد دیندار در بخش «تله فیلم» و سعید مستغاثی، جعفر حسنی و سید محمد حسینی در بخش «اقتباسی» اعضای هیئت‌انتخاب بخش «روایت قلم» را تشکیل می‌دهند.

جعفر حسنی، فیلم‌نامه‌نویس است و فعالیت حرفه‌ای خود را از حوزه هنری آغاز کرد و در سی‌امین جشنواره فیلم فجر برنده «سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه» از بخش بین‌الملل برای «ریسمانی نزدیکتر از رگ» شد. از دیگر فیلمنامه‌های او می‌توان به: تلفن، سایه‌های بلند گناه، تشخیص هویت، دیوار یخی، رخنه و جاده بهشت اشاره کرد.

محمدرضا حاجی مولاعلی، منتقد و تحلیلگر سینمایی و عضو انجمن سینمای انقاب و دفاع‌مقدس است.وی در حال‌حاضر استاد دانشگاه در رشته فیلمنامه‌نویسی است.

محمدرضا رحمانی، دانش‌آموخته ادبیات، کارگردان و فیلمنامه‌نویس است که کارگردانی فیلم‌هایی مانند: گاهی، دلخون و ستایش را در کارنامه دارد. وی همچنین به عنوان بازیگر در فیلم‌های ستایش، روزی که هوا ایستاد و سریال روز داوری حضور داشته است.

محمدجواد لسانی، دانش‌آموخته سینما و مستندساز است. از مهمترین آثار وی در مستندسازی می‌توان به: پرتره‌های پرتو جاودان، آقا نورالدین، مولانا، آتش نارستان، حدیث مشاهده اشاره کرد. وی همچنین عضویت در هیئت‌انتخاب و داوری سینمای حقیقت را در کارنامه دارد.

سعید مستغاثی، روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی است. وی که از ابتدای سال 1387 به ریاست انجمن منتقدان سینمای ایران برگزیده شد، عضویت در هیئت‌داوران بخش فیلم‌های اول و دوم جشنواره فیلم فجر را در رزومه خود دارد. نویسندگی و کارشناسی در برنامه‌های تلویزیونی مانند: سینما تئاتر 74 و زن در تاریخ سینما و کارگردانی مجموعه مستند-داستانی محراب انقلاب و مستندهای: و اینک آخرالزمان، راز آرماگدون، ارتش سایه‌ها و معبد تاریک، از دیگر فعالیت‌های او است.

محمود غلامی، تهیه کننده، فیلمنامه‌نویس و طراح صحنه و لباس است. در کارنامه‌ حرفه‌ای او تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی مانند: دخترعمو، پسرعمو و دل بی‌قرار و نویسندگی فیلم‌هایی مثل: ابوزینب و حقیقت گمشده دیده می‌شود. او به عنوان طراح صحنه و لباس نیز در فیلم‌های آوای زندگی، کولی و شاعر زباله‌ها، حضور داشت.

ناصر هاشم‌زاده، فارغ‌التحصیل فلسفه و نویسنده مقالات فلسفی-هنری است که آثار تحقیقی و ترجمه‌ای مانند: انصارالحسین، عیار دانش و فرمان (عهدنامه) را نوشته است. نویسندگی فیلم‌های سیب و سلما، یاسین و بید مجنون نیز بر عهده او بوده است.

سید مسعود اطیابی، تهیه‌کننده، کارگردان و مدیر تولید است که کارگردانی فیلم‌هایی مانند: انفرادی، تگزاس 2، ماه‌گرفتگی، خاک و مرجان، برج آرام و همچنین تهیه‌کنندگی فیلم‌های مثل: دلخون، عروس حلبچه و خروس جنگی را در کارنامه دارد.

محمد دیندار، مستندساز حوزه اجتماعی است. کارگردانی مستندهای سیل بند و مهار اژدها، جورچین، قهرمان من کو، از آزادی تا آبادی، حماسه سوم، در زمره فعالیت‌های حرفه‌ای او است.


ابوالفضل همراه، کارگردان، نویسنده و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، فارغ‌التحصیل بازیگری تئاتر از دانشکده‌ هنرهای زیبا است‌. وی علاوه بر نویسندگی و بازیگری و البته کارگردانی، در حوزه مدیریتی نیز فعال بوده و مدیرعاملی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی را در سابقه کاری خود می‌بیند.

سید سعید هاشم‌زاده، دانش‌آموخته دانشکده سینما تئاتر و عضو انجمن منتقدان و نویسندگان خانه سینما است. وی همچنین به عنوان نویسندهُ کارگردان و مدرس سینما نیز فعالیت دارد.


سید جواد حسینی، فارغ التحصیل رشته عکاسی و بازیگر سینما، تلویزیون و تاتر است که در حوزه مستندسازی نیز فعال بوده است. گویندگی و تدوینگری نیز از جمله فعالیت‌های او است.

مالک حدپورسراج، ازسال 60 با بازی در تئاتر فعالیت هنری خود آغاز و در زمینه‌های کارگردانی تاتر، بازیگری نمایش, تلویزیون و سینما و همچنین نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی فعالیت می‌کند.


سید محمد حسینی، بازیگر و نمایشنامه‌نویس است که در کارنامه‌کاری‌اش سردبیر مجله سینما رسانه، سردبیر و مجری کارشناس برنامه تلویزیونی سینما 4، سردبیر مجله سینما روایت و مدیر دفتر تولید متن حوزه هنری، دیده می‌شود.

حسین خورشیدی، فیلمنامه نویس و مدیرفرهنگی است که فیلمنامه قطعه‌ای ازبهشت و روزهای اتش را نوشته و در نگارش فیلمنامه‌های دیده‌بان، مهاجر و از کرخه تا راین، با ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری کرده است. معاونت تحقیق وپژوهش انجمن سینمای دفاع‌مقدس و معاونت فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و همچنین عضویت در هیئت‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های فجر، دفاع‌مقدس و سینما حقیقت را در کارنامه دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا رستگاران، دکتری مدیریت رسانه و مدیرشبکه‌های خطی در معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما است. مدیر گروه تولیدات تلویزیونی بسیج صداوسیما، مدیریت نظارت برنامه‌های سیما و گروه فیلم و سریال شبکه قرآن و معارف سیما و عضویت در شورای فیلمنامه سازمان سینمایی دفاع‌مقدس، از دیگر سوابق وی است.

عباس رافعی، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان است. از جمله آثار او می‌توان به راز مینا، پروانه‌ای در باد، آفتاب برهمه یکسان می‌تابد، کیمیا و خاک، آزادراه، فصل فراموشی فریبا و بهت اشاره کرد. وی داوری چند جشنواره داخلی و بین‌المللی را نیز در کارنامه دارد.

عباس طهماسبی نادری، مدرس انجمن سینمای جوان است. مدیر طرح و برنامه و نظارت و ارزشیابی گروه تلویزیونی شاهد، مدیر اداره نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای پروانه ساخت و نمایش سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از دیگر مسئولیت‌های وی بوده است. نویسندگی فیلم‌‎های مانند: هیام، رعد پائیزی و سوده نیز در زمره فعالیت‌های او است.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

سینما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها