کد خبر: 422758
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از تاثیر جنبش‌های اخیر آمریکا بر جوایز سریال‌های تلویزیونی گزارش می‌دهد:

جوایز امی| سیاهپوستان در امی 2020 رکورد زدند

شب پیش در حالی نامزدهای جوایز امی 2020 معرفی شدند که برای نخستین بار بیشترین نامزدهای سیاهپوست در میان نامزدها جای داشتند، با این حال در بخش نویسندگی و فیلمنامه همچنان بیشترین سهم از آن مردان سفید بود.

جوایز امی| سیاهپوستان در امی 2020 رکورد زدند
کد خبر: 422758
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رویا دیانت- شب پیش در حالی نامزدهای جوایز امی 2020 معرفی شدند که برای نخستین بار بیشترین نامزدهای سیاهپوست در میان نامزدها جای داشتند، با این حال در بخش نویسندگی و فیلمنامه همچنان بیشترین سهم از آن مردان سفید بود.


به گزارش اعتمادآنلاین، 2 روز پیش در حالی که بازیگران سیاهپوست در میان نامزدهای جوایز امی برنامه‌های روزانه حضوری پررنگ داشتند، در میان نامزدهای جوایز اصلی امی نیز درصد بالایی را به خود اختصاص دادند.


با این حال این حضور بیشتر در بخش بازیگری محسوس بود و در بخش‌های کارگردانی همچنان بیشترین سهم از آن مردان سفیدپوست است.


از 102 نامزد بازیگری در سریال‌های تلویزیونی، سریال‌های کوتاه و فیلم‌های تلویزیونی، سیاهپوستان 35 نامزدی را به خود اختصاص دادند. این به معنی 34.3 درصد از نامزدی‌هاست که تاکنون بالاترین رکورد بازیگران سیاهپوست محسوب می‌شود.

این رقم رکورد 2 سال پیش را که معادل 27.7 درصد بود شکست. سال 2019 درصد سیاهپوستان حدود 20 درصد بود.


در عین حال سه نفر از 6 نامزد بخش صداپیشگی انیمیشن را نیز سیاهپوستان تشکیل داده‌اند و نیمی از 10 نامزد بخش بازیگری فیلم کوتاه نیز از میان سیاهان بوده‌اند.


از میان 34 بازیگر نقش اصلی 11 نامزدی به سیاهپوستان رسیده که آنتونی اندرسون و تریس راس برای «بلکیش»، دون چیدل برای «دوشنبه سیاه»، کری واشینگتن در «آتش‌های کوچک همه جا» و رجینا کینگ برای «نگهبانان» از جمله آنها هستند. در بخش بازیگر نقش مکمل نیز بازیگران سیاه 14 نامزدی از 44 نامزدی را از آن خود کردند و 10 نامزدی از میان 24 نامزد بخش ستاره مهمان نیز به آنان تعلق گرفت.


تنها سه بازیگر رنگین‌پوست دیگر به نام‌های ساندرا او بازیگر «کشتن ایو»، دو پاتل بازیگر «عشق مدرن» و رامی یوسف بازیگر «رامی» نامزدی بازیگری را کسب کردند.


در بخش کارگردانی و نویسندگی هنوز مردان سفید بیشترین سهم را تصاحب کرده‌اند و 2سوم نامزد‌ها را تشکیل داده‌اند.

کارگردان‌های مرد سفیدپوست 70 درصد نامزدها را به خود اختصاص داده‌اند (35 نامزد از 48 نامزد) و نویسندگان سفیدپوست نیز 33 نامزدی از 40 مورد را از آن خود کرده‌اند.


تنها سه زن رنگین‌پوست نامزدی کارگردانی را کسب کرده‌اند که عبارت‌اند از: دیمی دیویس برای «شوی یک بانوی سیاه»، لیندا مندوزا برای «تیفانی هدیش ارائه می‌کند» و نادیا هالگرین برای «بازگشت».


هفت رنگین‌پوست نیز در بخش نویسندگی نامزد شده‌اند: سه مرد یعنی کورد جفرسون برای «نگهبانان»، دیو چاپل برای «چوب‌ها و سنگ‌ها» و فیراس فیاض برای «غار روی نشنال جئوگرافی»؛ و چهار نویسنده زن به نام‌های استفانی رابینسون برای «آنچه ما در سایه‌ها انجام می‌دهیم»، تانیا بارفیلد برای «میس آمریکا»، ماریکا سویر برای کمدی موزیکال «جان مولانی» و آلیسار حسن برای «غار».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها