«چه کسی پنیر من را جابه‌جا کرد» اولین مستند اقتباسی ایران

کارگردان مستند «چه کسی پنیر من را جابه‌جا کرد» گفت: این مستند درباره زندگی فردی در آذربایجان شرقی در شهر سلماس است، وی یک کارگاه پنیرسازی دارد و این کارگاه به شیوه سنتی اداره می‌شود.

«چه کسی پنیر من را جابه‌جا کرد» اولین مستند اقتباسی ایران
کد خبر: 409302
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۰۹:۵۲:۳۴

اعتمادآنلاین| عزت‌اله پروازه کارگردان فیلم مستند «چه کسی پنیر من را جابه‌جا کرد» گفت: این فیلم مستند در مرحله تدوین قرار دارد و با سوژه روانشناسی بر اساس کتاب «چه کسی پنیر من را جا به جا کرد» ساخته شده است، البته این را باید بگویم که این مستند اولین مستندی است که به نوعی با اقتباس از این کتاب ساخته شده است.

وی بیان کرد: در واقع باید اینگونه بگویم که شخصیت اصلی این فیلم بسیار نزدیک به یکی از شخصیت‌های اصلی کتاب مورد نظر است.

این کارگردان مستند گفت: این مستند درباره زندگی فردی در آذربایجان شرقی در شهر سلماس است، وی یک کارگاه پنیرسازی دارد و این کارگاه به شیوه سنتی اداره می‌شود، به دلیل استفاده از روش‌های سنتی برای تولید پنیر این فرد همیشه متضرر می‌شود و بارها به او گفته‌اند که باید کارگاه را مدرن کند که این امر از سوی او پذیرفته نمی‌شود چرا که تمایلی به تغییر در روند کاری خود ندارد.

وی تاکید کرد: خانواده این فرد با این روش کار کردن او مخالف هستند، اما او همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

پروازه گفت: تصویربرداری «چه کسی پنیر من را جابه‌جا کرد» سال 98 در 15 جلسه ساخته شد که البته این امر 6 ماه طول کشیده است. پایان‌بندی این فیلم مانند پایان‌بندی کتاب باز است و مشخص نیست که شخصیت اصلی داستان تغییرات را می‌پذیرد یا خیر.

وی ادامه داد: البته در این مستند یک موش را گرفته و آن را تربیت کردم و بخشی از سکانس‌های فیلم این موش نیز به تصویر کشیده است.

پروازه در پایان گفت: این مستند یک اثر نیمه بلند است و در 45 دقیقه ساخته شده است، این فیلم مستند به سفارش خانه مستند انقلاب اسلامی ساخته شده و اولویت نمایش این مستند برای آن‌ها شبکه مستند است.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها