قطع پخش الکوثر روی یوتل‌ست به دلیل کارشکنی دولت

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی گفت: ناقص و حداقلی تخصیص دادن بودجه ارزی صداوسیما از سوی دولت، موجب قطع پخش برنامه‌های شبکه الکوثر برای کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا شد.

قطع پخش الکوثر روی یوتل‌ست به دلیل کارشکنی دولت
کد خبر: 406151
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ ۱۴:۳۵:۵۴

اعتمادآنلاین| روابط عمومی سازمان صداوسیما اعلام کرد: شرکت ماهواره‌ای یوتلست امروز پخش شبکه الکوثر را به بهانه بدهی‌های انباشته سازمان صدا و سیما به این شرکت ارائه خدمات ای ماهواره ‌ای قطع کرد.

پخش شبکه عربی زبان بین المللی الکوثر روی ماهواره یوتلست امکان دسترسی مخاطبان در کشورهای عربی منطقه در غرب آسیا و شمال آفریقا را به برنامه‌های این شبکه فراهم می‌کرد.


با توقف پخش شبکه الکوثر روی ماهواره یوتلست این شبکه در حوزه عربی غرب آسیا و شمال آفریقا قابل دریافت نیست.

الکوثر شبکه عربی زبان جمهوری اسلامی ‌برای کشورهای عربی است که از سال 1384 تاکنون در حوزه ترویج معارف و سبک زندگی اسلامی و در قالب یک شبکه عمومی فعالیت داشته و مورد توجه و اقبال مخاطبان خود در کشورهای عربی است.

این شبکه برنامه‌های متنوع برای مخاطبان منطقه ای خود پخش می‌کند و از محبوبیت قابل توجهی در بسیاری از کشورهای عربی برخوردار است.


الکوثر که از سابقه پخش چند دهه ای برخوردار است تا سال 84 به عنوان شبکه سحر عربی فعالیت می‌کرد و از آن زمان، با افزایش برنامه‌ها و تبدیل آن به یک شبکه 24 ساعته مستقل تحت عنوان «الکوثر» به فعالیت خود ادامه داد.

شبکه الکوثر به ویژه در کشورهای عراق، عربستان، لبنان، بحرین و نیز کشورهای شمال آفریقا مخاطبان فراوانی را جذب کرده است.

معاونت برون مرزی رسانه ملی مدت‌هاست هشدار داده انباشت بدهی ارزی به شرکت های ماهواره ای سایر شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران را نیز در آستانه توقف پخش قرار داده است.

محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی پس از توقف پخش الکوثر روی یوتلست اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین شبکه‌های جبهه رسانه‌ای مقاومت در حالی قطع می‌شود که چند ماه است همه مراحل قانونی برای تخصیص بودجه ارزی طی شده و همه مخاطرات آن برای مسئولان اجرایی توضیح داده شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها