کد خبر: 397405
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۴:۴۶:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مت دیمون و ستاره‌های «شیوع» با همکاری دانشمندان به جنگ کرونا رفتند

مت دیمون و دیگر بازیگران فیلم سینمایی «شیوع» که فیلمی مشابه شرایط فعلی کرونا است، ویدیوی آموزشی ارایه ‌کردند.

مت دیمون و ستاره‌های «شیوع» با همکاری دانشمندان به جنگ کرونا رفتند
کد خبر: 397405
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۴:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رویا دیانت- مت دیمون و دیگر بازیگران فیلم «شیوع» که فیلمی مشابه شرایط فعلی کرونا است، ویدیوی آموزشی ارایه ‌کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین، با هدف به اشتراک گذاشتن اطلاعات بر پایه شواهد علمی درباره کروناویروس، جمع پرستاره بازیگران فیلم سال 2011 «شیوع» با گروهی از دانشمندان مدرسه سلامت عمومی دانشگاه کلمبیا همراه شده‌اند تا مجموعه‌ای از ویدیوهای آموزشی در زمینه خدمات عمومی را منتشر کنند.

بازیگران این فیلم یعنی مت دیمون، لارنس فیشبرن، کیت وینسلت و جنیفر ال در این ویدیوها ظاهر می‌شوند و به اکتشاف در تاکتیک‌های کلیدی مورد نیاز برای کند کردن شیوع این بیماری دستگاه تنفسی می‌پردازند. این تدابیر شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، نحوه شستن درست دست‌ها و راه‌هایی برای تفسیر اطلاعات در این دوران سخت می‌شوند.

دیمون در ویدیوی خودش می‌گوید: «آمده‌ام تا با شما درباره فاصله‌گذاری اجتماعی صحبت کنم، چیزی که خیلی درباره آن در تلویزیون شنیده‌ایم. در فیلم من نقش مردی را بازی می‌کنم که نسبت به ویروسی که در سراسر جهان پخش می‌شد مصون بود.

اول اینکه آن یک فیلم بود و این زندگی واقعی است. من هیچ دلیلی ندارم فکر کنم نسبت به کووید-19 مصون هستم و شما هم ندارید، هیچ اهمیتی هم ندارد چقدر جوان باشید.»

او در ادامه گفت: «این یک ویروس جدید است، بنابراین مدتی طول خواهد کشید بدن‌های ما و پزشکان آن را بشناسند و بهترین راه برای محافظت از ما را پیدا کنند. ویروس‌های جدید همیشه پیدا می‌شوند و این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود. بنابراین خبر خوب این است که چیزهایی مانند این را قبلا دیده‌ایم و در نتیجه آن قوی‌تر از قبل شدیم و با گذر زمان، مقابل این یکی هم پیروز خواهیم شد.»

دیمون همچنین در ویدیوی خود با جزییات درباره فاصله‌گذاری اجتماعی صحبت می‌کند و می‌گوید چرا حیاتی است که به سخنان مسئولان دولتی درباره تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی گوش کنیم.

تمام ویدیوها با کمک متخصصان پزشکی ساخته شده‌اند که مشاوران استیون سودربرگ در فیلم «شیوع» بودند. از جمله آن‌ها می‌توان به دکتر لری بریلینت، مارک اسمولینسکی، لاری گرت و ایان لیپکین اشاره کرد. فیلمنامه‌نویس اصلی فیلم یعنی اسکات زی برنز هم یکی از نویسندگان متن ویدیوها بوده است.

«شیوع» سال 2011 فیلمی درباره پیدایش ویروسی ناشناخته و مرگبار در چین بود. این فیلم با بازی بازیگران برجسته‌ای چون مت دیمون، جود لا، گوئینت پالترو، کیت وینسلت و مایکل داگلاس در آن زمان فروش چندانی نداشت اما حالا به یکی از فیلم‌های پرطرفدار بدل شده است.

فیلم «شیوع» شباهت‌های بارونکردنی با واقعیت امروز دارد و درباره زنی است که به دنبال دست دادن با آشپزی در هنگ‌کنگ به ویروس MEV-1 مبتلا می‌شود.

این ویروس از طریق لاشه یک خوک که توسط خفاشی گزیده شده بود به آشپز منتقل شده است. او بعد از بازگشت به خانه مریض می‌شود و ظرف چند ساعت می‌میرد، اما همسرش با بازی مت دیمون، در برابر این ویروس مقاوم است.

شیوع

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها