کد خبر: 392565
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۴:۴۸:۰۰
| |

پیکر «هوشنگ ظریف» تشییع شد

آیین خاکسپاری هوشنگ ظریف از استادان پیشکسوت موسیقی ایرانی برگزار شد.

پیکر «هوشنگ ظریف» تشییع شد
کد خبر: 392565
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۴:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| آیین خاکسپاری هوشنگ ظریف از استادان پیشکسوت موسیقی ایرانی روز دوشنبه نوزدهم اسفند با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه‌مندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

این مراسم به دلیل شیوع بیماری کرونا و درخواست خانواده زنده یاد ظریف از مردم برای در خانه ماندن بسیار محدود برگزار شد و تنها تعدادی از نزدیکان، هنرمندان علاقمندان و مسئولان در مراسم حاضر شدند.

حسین علیزاده در مراسم خاکسپاری پیکر هوشنگ ظریف با اشاره به این مطلب که باید در مراسمی درخور و شایسته درباره این استاد صحبت کرد،گفت: تمام عمری که هوشنگ ظریف در موسیقی ایران گذراند، قبل از اینکه خود موسیقی مطرح باشد، الگوی بسیار عزیزی برای ما بچه های هنرستان بود.

او افزود: شیفتگی ما به موسیقی به خاطر شخصیت ظریف بود که باعث شد ما به موسیقی علاقه‌مند شویم و شاگردانی که او تربیت کرد که همه جزو برجستگان هنر ایران هستند، به خاطر شیفتگی به آن شخصیت نجیب و هنری او بود. عشق را از آن زمان با ظریف تجربه کردم.

علیزاده تصریح کرد: ما هیچ‌وقت برای ظریف عزاداری نخواهیم کرد. چون هروقت که نام او را به زبان می آوریم، روحمان جلا پیدا می کند و شاد می شویم. یادشان بخیر.

در این مراسم برخی از شاگردان و همکاران هوشنگ ظریف از جمله محمد دلنوازی، کیوان ساکت، مینا افتاده در سخنانی کوتاه به همسر این هنرمند (پروین صالح) و دیگر اعضای خانواده او تسلیت گفتند.

این در حالی است که حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی و علی ثابت‌نیا مدیر انجمن موسیقی نیز در این مراسم حضور داشتند.

ضمن اینکه در ادامه برنامه پیام‌های داود گنجه‌ای قائم مقام و عضو شورای عالی خانه موسیقی و عبدالوهاب شهیدی خواننده پیشکسوت نیز در این مراسم قرائت شد و علیرضا فریدون پور(خواننده) نیز چند بیتی در سوگ ظریف آواز خواند.

پس از مراسم خاکسپاری اعلام شد که سال آینده و پس از گذر از شرایط شیوع بیماری کرونا مراسم درخور و شایسته ای برای زنده یاد هوشنگ ظریف برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها