پس از نمایش فیلم در پردیس ملت مطرح شد:

هیات انتخاب از لحاظ مضمونی دلواپس «عنکبوت» بود/ قوه قضائیه نظر منفی به فیلم ندارد

فیلم «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد در بخش خارج از مسابقه نهمین روز جشنواره فیلم فجر بامداد دوشنبه 21 بهمن‌ماه در پردیس ملت برای اهالی رسانه به نمایش گذاشته شد.

هیات انتخاب از لحاظ مضمونی دلواپس «عنکبوت» بود/ قوه قضائیه نظر منفی به فیلم ندارد
کد خبر: 383615
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۱:۵۷:۳۰

اعتمادآنلاین| فیلم «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد در بخش خارج از مسابقه نهمین روز جشنواره فیلم فجر بامداد دوشنبه 21 بهمن‌ماه در پردیس ملت برای اهالی رسانه به نمایش گذاشته شد.

ساره بیات (بازیگر) قبل از نمایش این فیلم گفت: از بابت حضور در این اکران از شما تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم دیگر فرصتی پیش نیاید که بتوانم از زحمات آقای نوروزبیگی و گروه تشکر کنم. امیدوارم فیلم مورد قبول همگی واقع شود.

جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده) نیز در ادامه بیان کرد: خیلی ممنون که این موقع شب به این فیلم احترام گذاشتید و در سالن حضور پیدا کردید. داور خودتان هستید و بعد از نمایش فیلم می‌توانید در این باره نظر دهید که جای این فیلم در بین فیلم‌‌های جشنواره خالی هست یا خیر.امیدوارم در ادامه و بعد از جشنواره هم رفتار با این فیلم مناسب و خوب باشد.

ابراهیم ایرج‌زاد نیز در ادامه اظهار داشت: سپاس از صبر و حضورتون در این موقع شب. دیگر از این دیرتر نمی‌شد فیلمی را اکران کرد و از این بابت که حضور پیدا کردید، واقعا ممنونم و امیدوارم از فیلم راضی باشید. چیزی که ارزش دارد خود سینماست و امیدوارم سینما برای جشنواره فجر اصل شود و همه چیز روی قاعده سینما بچرخد.

بعد از اتمام این فیلم، جواد نوروزبیگی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

او در پاسخ به این پرسش که چرا همچون فیلم که تهیه‌کنندگی آن را شهاب حسینی برعهده داشت و خارج از مسابقه بود، به فیلم «عنکبوت» امکان برگزاری نشست خبری داده نشده، اظهار داشت: ما درخواست نشست خبری داشتیم ولی با آن موافقت نشد. این موارد را باید از دبیر جشنواره پرسید. این فیلم اکنون به زور در رزرو است.

نوروزبیگی در رابطه به اینکه چرا فیلم «عنکبوت» در بخش مسابقه فیلم فجر راه پیدا نکرده، بیان کرد: اکنون شما فیلم را دیدید. به نوعی هیات انتخاب از لحاظ مضمونی نسبت به این فیلم دلواپس بودند وگرنه این فیلم نسبت به آثاری که اکنون در جشنواره در حال دیدن آن هستید، از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است و می‌توان گفت که می‌توانست جز چهار، پنج فیلم خوب جشنواره می‌توانست باشد.

او همچنین درباره موجه نشان دادن شخصیت درون این فیلم که با رد کردن پرونده تجاوز برای او رخ می‌دهد، در صورتی که تجاوز شخصیت سعید حنائی به خانم‌ها خیابانی در واقعیت اثبات شده است، توضیح داد: دادگاه به هیچ وجه پرونده تجاوز را برای او رد نمی‌کند. قاضی می‌گوید که پزشکی قانونی این موضوع را رد هم نکرده است که درست عین حرفی است که در پرونده عنوان شده است.

این تهیه‌کننده همچنین درباره لزوم ساخت فیلم با موضوع شخصیت سعید حنائی در زمان کنونی نیز بیان کرد: به نظر می‌رسد که روایت این داستان در زمان کنونی اتفاق خوبی باشد. به نوعی ساخت آن اشکالی هم نداشت. همچنین این فیلم در حال فرهنگ‌سازی برای جامعه است و هشداری برای آینده می‎دهد و در مجموع به تمام پرونده‌های این چنینی اشاره می‌کند.

او درباره اینکه نگران عدم اکران فیلم نیست، گفت: فیلم اشکالی نداشت و فکر نکنم مشکلی برای اکران داشته باشد.

نوروزبیگی در پاسخ به ادعاهای مطرح شده درباره ضد دین بودن فیلم «عنکبوت» اظهار داشت: اصلا چنین چیزی نیست و ما مرحله به مرحله فیلم را با کارشناسان قوه قضائیه و نهادهای دیگر جلو رفته‌ام و مشکلی در این رابطه نیست.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قوه قضائیه نظر مثبت نسبت به فیلم داشته است، بیان کرد: نظر منفی هم به فیلم نداشته است.

مراحل اخذ پروانه ساخت این فیلم خیلی سخت بود. به نوعی نگران بودند و از همان ابتدا با ما صحبت‌هایی را انجام دادند و ما هم نگرانی‌ها را برطرف کردیم و با جاهایی که می‌بایست مشورت کردیم و نکات مطرح شد که آنها را برطرف کردیم.

این تهیه‌کننده در پایان در پاسخ به این پرسش که بعد از صحبت‌های یک طرفه شهاب حسینی به مسعود کیمیایی، زمانی برای پاسخگویی مسعود کیمیایی نیز در نظر گرفته شده است، گفت: به نظر من همه شما و ما از جانب آقای کیمیایی صحبت کردیم و خودشان هم بالاخره یک روزی یک حرفی می‌زنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها