کد خبر: 372337
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۰۹:۰۷:۵۲
| |

رمان دیگری از استیون کینگ سریال می‌شود/ اقتباس چندباره از «کری»

رمان «کری» نوشته استیون کینگ که پیش از این در چند فیلم سینمایی و تلویزیونی مورد اقتباس قرار گرفته بود،‌ دست‌مایه سریالی تازه خواهد شد.

رمان دیگری از استیون کینگ سریال می‌شود/ اقتباس چندباره از «کری»
کد خبر: 372337
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۰۹:۰۷:۵۲

اعتمادآنلاین| «کری» از داستان‌های مشهور استیون کینگ در قالب یک سریال محدود، برای شبکه FX ساخته می‌شود.

این سریال اقتباسی جدید از رمان «کری» است که سال 1974 منتشر شد. این پروژه در مراحل ابتدایی خود است و اطلاعی بیشتر از آن در دست نیست.

در سال 2013 «سونی-اسکرین جمز فیلم» فیلمی از این رمان با بازی کلوئی گریس مورتز و جولین مور به کارگردانی کیمبرلی پیرس بر مبنای فیلمنامه لارنس دی کوهن ساخته شد.

نسخه‌های دیگری هم از کری موجود است و این رمان نخستین بار در سال 1988 به برادوی هم راه یافت و سال 2002 نیز یک فیلم تلویزیونی به کارگردانی دیوید کارسون از آن ساخته شد.

البته نسخه سال 1976 را نباید فراموش کرد که به کارگردانی برایان دی‌پالما موفق شد نامزدی اسکار را برای سیسی اسپاسک رقم بزند. پیپر لوری نیز نامزدی بهترین بازیگر مرد مکمل را در اسکار 1977 برای همین فیلم کسب کرد.

«کری» تنها پروژه تصویری بر مبنای یکی از آثار استیون کینگ نیست و چند اثر دیگر بر مبنای داستان‌های این نویسنده در دست ساخت است که ساخت سریالی برای شبکه اپیکس با اقتباس از داستان کوتاه «جروسلمز لات» با بازی آدرین برودی به کارگردانی آلس رأس پری از جمله آنهاست.

نسخه‌ای سینمایی از «ایستادگی» که رمانی ترسناک / فانتزی و پسارستاخیزی است، نیز برای سی‌بی‌اس در دست ساخت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها