کد خبر: 363566
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۰۹:۱۴:۰۰
| |

«یخ زده 2» صدرنشین گیشه شد/ بیشترین فروش افتتاحیه در تاریخ انیمیشن‌ها

انیمیشن «یخ زده 2» محصول جدید دیزنی منتشر شد و در هفته ابتدایی فروش فوق‌العاده‌ای را رقم زد.

«یخ زده 2» صدرنشین گیشه شد/ بیشترین فروش افتتاحیه در تاریخ انیمیشن‌ها
کد خبر: 363566
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۰۹:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در نخستین هفته اکران انیمیشن «یخ زده 2»، کمپانی دیزنی با 223 میلیون دلار صدر‌نشین گیشه داخلی و در مجموع با 350 میلیون دلار گیشه جهانی را فتح کرد.

این انیمیشن در 37 بازار خارجی با رتبه یک کار خود را آغاز کرده و با پشت سر گذاشتن «عصر یخبندان:ظهور دایناسورها» که 152 میلیون دلار فروش داشت، بیشترین فروش افتتاحیه برای یک فیلم انیمیشنی در تاریخ را رقم زد.

این انیمیشن در کشور چین، فروشی 53 میلیون دلاری تجربه کرد و در کشور‌های کره جنوبی فروش 31.5 میلیون، ژاپن 18 میلیون، انگلستان 17 میلیون آلمان 14 میلیون دلاری داشت تا موفقیت آن تکمیل شود.

قسمت نخست این فیلم سینمایی در سال 2013 اولین هفته خود را با 93 میلیون دلار آغاز کرده بود.

نخستین قسمت این انیمیشن با عنوان «یخ زده» هنوز هم به عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ یا 1.3 میلیارد دلار در گیشه جهانی شناخته می‌شود.

در این انیمیشن شخصیت‌های السا (ادینا مِنزِل) آنا (کریستین بل) به همراه کریستوف (جاناتان گروف) و اولاف (جاش گاد) حضور دارند و می خواهند سر چشمه قدرت‌های افسانه‌ای السا را پیدا کنند.

در حالی که «یخ زده 2» صدر نشین گیشه‌های بین‌المللی است، فیلم‌های سینمایی دیگر مثل «فورد علیه فراری» با 14 میلیون دلار از 43 بازار خارجی در رتبه بعدی قرار دارد. این فیلم تاکنون 100 میلیون دلار فروش داشته که 45 میلیون آن از گیشه‌های جهانی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها