کد خبر: 363277
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۰:۲۵:۴۰
| |

جوایز «اسب طلایی تایوان» و «خروس طلایی چین» برندگان خود را شناخت

جوایز اسب طلایی تایوان و خروس طلایی کشور چین برندگان جوایز خود در بخش‌های مختلف را اعلام کردند.

جوایز «اسب طلایی تایوان» و «خروس طلایی چین» برندگان خود را شناخت
کد خبر: 363277
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۰:۲۵:۴۰

اعتمادآنلاین| فیلم‌های تایوانی «یک خورشید» و «جریمه» در میان برندگان بزرگ جوایز اسب طلایی تایپه بودند.

وانگ زیائوشوای که سابقه دریافت جایزه از جشنواره کن را نیز دارد برای فیلم «پسرم» از جوایز خروس طلایی کشور چین جایزه دریافت کرد.

این دو رویداد در حالی برگزار شد که پکن، جشنواره تایوان را تحریم کرده و حضور فیلم‌های چینی در آن ممنوع شده است.

تحریم به این دلیل انجام شد که یک فیلمساز جوان تایوانی در هنگام دریافت جایزه‌اش سخنرانی سیاسی در حمایت از استقلال تایوان انجام داد. این در حالی است که سینماگران چینی در سال‌های گذشته نقش زیادی در این مراسم داشتند.

فیلم‌های تایوانی «یک خورشید» و «جریمه» هر کدام با دریافت 5 جایزه در جوایز اسب طلایی، برندگان اصلی این مراسم بودند. «یک خورشید» جایزه بهترین روایتگری را در کنار جایزه بهترین کارگردانی از بین 4 نامزد و جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی و مکمل و همچنین بهترین تدوین را دریافت کرده است.

«جریمه» نیز جایزه بهترین کارگردانی نو را به همراه بهترین جلوه ویژه، مسیریابی هنری و فیلم نامه اقتباسی، بخشی که امسال تنها سه نامزد داشت در سال‌های گذشته 5 نامزد در آن شرکت می‌کردند را دریافت کرده است.

این فیلم که پرفروش‌ترین فیلم تایوان است به دلیل جدال‌های سیاسی تایوان و چین و همچنین تمسخر رئیس جمهور این کشور در چین اکران نشد.

در جوایز خروس طلایی نیز فیلم سینمایی «پسرم» جایزه بهترین بازیگر مرد و زن را دریافت کرد. این فیلم که روایتی انتقادی از سیاست تک فرزندی در کشور چین است جایزه بهترین فیلمنامه را نیز دریافت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها