کد خبر: 355144
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۶:۵۳:۲۶
| |

مجموعه «یکه سوار» از امشب روی آنتن می‌رود

مجموعه مستند «یکه سوار» که به زندگی حاج مهدی عراقی می‌پردازد، از امروز، چهارم آبان، روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه، ساعت 18 از شبکه سه سیما به نمایش درخواهد آمد.

مجموعه «یکه سوار» از امشب روی آنتن می‌رود
کد خبر: 355144
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۶:۵۳:۲۶

اعتمادآنلاین| مجموعه مستند «یکه سوار» که درباره زندگی حاج مهدی عراقی است، در چهار قسمت تهیه شده است.

قسمت اول از شروع مبارزات وی با جمعیت فدائیان اسلام است تا آشنایی با امام. قسمت دوم از عاشورای 1342 است تا تبعید امام و ترور حسنعلی منصور، قسمت سوم از دوران محکومیت و زندان است تا جشن سپاس و آزادی و قسمت چهارم از حضور در نوفل‌لوشاتو تا شهادت وی به دست گروهک فرقان در شهریور 1358.

مجموعه مستند «یکه سوار» در سالگرد سخنرانی تاریخی امام خمینی (ره) علیه لایحه کاپیتولاسیون در نوبت پخش قرار گرفته و از امروز، چهارم آبان، در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه، ساعت 18 از شبکه سه سیما به نمایش در خواهد آمد.

در این مجموعه با سی نفر از چهره‌های سیاسی، مبارزان پیش از انقلاب، دوستان و خانواده‌اش گفتگو شده است.

علی اکبر ناطق نوری، محسن رفیق‌دوست، بهزاد نبوی، فرخ نگهدار، بهروز افخمی، عزت شاهی، احمد احمد، جواد حجتی کرمانی، عبدالمجید معادی‌خواه، محمدرضا طالقانی، محمود دعایی، اصغر رخصفت، ابوالفضل توکلی‌بینا، عصمت ایجادی، امیر عراقی، غلامحسین مداح، اصغر سلطان‌زاده، علی حجتی‌کرمانی، اصغر قریشی، حسین مهدیان، مصطفی حائری‌زاده، محمد خلیل‌نیا، رضا رفیع‌زاده، محمد هاشمی، کاظم بجنوردی، جلال صمصامی‌فرد، هاشم امانی، اسدالله صفا، حسن یزدی‌زاده و مهدی عبدخدایی شخصیت‌هایی هستند که حاج مهدی عراقی را در «یکه سوار» روایت می‌کنند.

تهیه‌کنندگی و کارگردانی این اثر را عبدالرضا نعمت‌اللهی بر عهده داشته است. تحقیقات و مصاحبه ها را سیدمصطفی حسینی انجام داده است. تصویربرداری این اثر توسط بهادر خردمندکیا و محمد بنکدار انجام شده است و موسیقی این اثر بر عهده هدایت احمدزاده بوده است.

قسمت اول این مستند امروز ساعت 16.38 و روزهای دیگر ساعت 18 به روی آنتن می رود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها