کد خبر: 352157
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۰۹:۰۹:۲۰
| |

با حضور ۳۴۰ هنرمند صورت می‌گیرد؛

سمرقند میزبان جشنواره ترانه‌های شرق/ امکانی برای گفت‌وگوی فرهنگ‌ها

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی ترانه‌های شرق با حضور 340 هنرمند از 75 کشور جهان در سمرقند آغاز به کار کرد.

سمرقند میزبان جشنواره ترانه‌های شرق/ امکانی برای گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
کد خبر: 352157
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۰۹:۰۹:۲۰

اعتمادآنلاین| دوازدهمین جشنواره بین المللی موسیقی ترانه‌های شرق با حضور 340 نفر هنرمند از 75 کشور جهان، نمایندگان سازمان یونسکو، اتحادیه کشورهای مشترک المنافع، مقامات رسمی کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، بنگلادش، لهستان، بلاروس، ژاپن، کره جنوبی، انگلیس و... در شهر سمرقند کار خود را آغاز کرد.

شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در سخنرانی خود در مراسم گشایش رسمی جشنواره مذکور با بیان این که جشنواره ترانه‌های شرق به سکویی برای همکاری و گفت‌وگوی فرهنگی میان تمدن‌ها، فرهنگها و ملل مختلف تبدیل شده است گفت: هر هنرمندی که وارد میدان ریگستان شد صرف نظر از قومیت، زبان و دین به عنوان یکی از فرزندان بشر دل‌ها را به دل‌ها و ملل را به ملل پیوند خواهد داد.

وی افزود: هنر موسیقی به عنوان یک پدیده فرهنگی دارای امکانات نامحدود برای تربیت و به کمال رساندن نسل جوان است.

«ادری آزوله» دبیر کل یونسکو در سخنان خود در این مراسم گفت: شهر سمرقند یادآور دولت بزرگ امیر تیمور و میدان ریگستان یادآور میراث بزرگ میرزا اولوغ بیک بوده و این میراث طی قرون متمادی دانشمندان، هنمرمندان و صنعتگران را به اینجا کشیده است.

دبیر کل یونسکو بعداً در صفحه توئیتر خود نیز نوشت: زیبایی و بزرگواری سمرقند در افتتاحیه جشنواره بین المللی ترانه‌های شرق نمایان شد. این بیانگر آن است که فرهنگ، نیروی متحد کننده انسان‌هاست و نقش یونسکو در متحد کردن انسان‌ها نیز در همین نکته خلاصه می‌شود.

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند این خبر را ارسال کرده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها