کد خبر: 344323
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۳:۲۹:۰۰
| |

حامد دائمی در یادداشتی نوشت؛

اعتماد؛ حلقه میان رسانه و مردم

حامد دائمی در یادداشتی نوشت: انسان امروز با در دست داشتن تکنولوژی هم خواننده است، هم شنونده، هم بیننده است و هم نویسنده و هم مخاطب است و هم تولید کننده؛ طوری که هرکسی می‌تواند به نوبه خود یک رسانه باشد و برای انتشار اطلاعات در دسترس خود هرکاری انجام دهد.

اعتماد؛ حلقه میان رسانه و مردم
کد خبر: 344323
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۳:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حامد دائمی در یادداشتی نوشت: «دنیای امروز دنیای انفجار اطلاعات است. دنیایی که اطلاعات و اخبار از هرسو به طرف آدم نشانه رفته و هنگامی که صبح از خواب بر می‌خیزیم با اخبار و اطلاعات گوناگونی روبرو می‌شویم که محتوای مختلفی را به مخاطب عرضه می‌کند. حال حق انتخاب با مخاطب است که چه محتوایی را می‌خواهد. دنیای دیجیتالی و مجازی امروز آنقدر گسترده شده و آنقدر در دل همه مردم حتی در دورترین نقاط رفته که همه می‌توانند به اشکال گوناگون تولید محتوا کنند.

در واقع انسان امروز با در دست داشتن تکنولوژی هم خواننده است، هم شنونده، هم بیننده است و هم نویسنده و هم مخاطب است و هم تولید کننده؛ طوری که هرکسی می‌تواند به نوبه خود یک رسانه باشد و برای انتشار اطلاعات در دسترس خود هرکاری انجام دهد.

اما اینکه چه میزان از این اطلاعات درست است و چه میزان از آن نادرست و چند درصد این موارد را باید باور کنیم به خود ما بستگی دارد. خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، تلویزیون و رادیو و به طور کلی کانال‌ها و فضای مجازی همواره در ساعات مختلف شبانه روز اطلاعات بسیار زیادی را روی خروجی خود قرار می‌دهند و این سلیقه ما است تا چه خبری را انتخاب کنیم و آن را دنبال کنیم.

سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، علمی، طنز و دنیایی از مطالب مختلف سلیقه مخاطب امروز را تشکیل می‌دهد. دنیایی از رسانه‌ها به موازات هم کار می‌کنند و شما باید در میان آنها با ایجاد تفاوت‌ها و تمایزها بتوانید چشم، گوش و ذهن بیننده، شنونده یا خواننده خود را تسخیر کنید. در این میان مهمترین چیزی که باعث می‌شود مخاطب آن را دنبال کند صداقت است که هر رسانه‌ای موظف به رعایت آن است و در حقیقت باید انتقال دهنده مفاهیم حقیقی و درست به مخاطب باشد.

مهمترین نکته‌ای که مردم در ناخودآگاه خود به آن پایبند هستند «اعتماد» است. اعتماد به اخباری که هر روز آن را می‌شنوند یا می‌بییند و آنچه باعث ماندگاری رسانه و در طرف دیگر دنبال کردن اخبار و اطلاعات از سوی مردم می‌شود چیزی نیست جز اعتماد، اعتماد و «اعتماد».»

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها