کد خبر: 325179
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۰۹:۴۲:۰۰
| |

«راهنمای مسافران کهکشان» در شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود

«راهنمای مسافران کهکشان» برنامه‌ای است که درواقع یک دایره‌المعارف فضا و نجوم است که در 26قسمت به منظومه شمسی می‌پردازد، موضوع قسمت اول این برنامه «پیدایش منظومه شمسی» بود.

«راهنمای مسافران کهکشان» در شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود
کد خبر: 325179
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۰۹:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «راهنمای مسافران کهکشان» برنامه جدید شبکه چهار در حوزه نجوم است که از روز جمعه 21 تیر به روی آنتن رفته است. این برنامه در 26 قسمت 55 دقیقه‌ای در گروه دانش شبکه چهار سیما تهیه و تولید می‌شود.

به گفته مریم نیکانلو تهیه‌کننده برنامه این برنامه درواقع یک دایرالمعارف فضا و نجوم است که در 26 قسمت به منظومه شمسی می‌پردازد.

مریم نیکانلو در ادامه افزود: «فضانوردان، سفینه فضایی، کهکشانی‌ها و تازه‌های کهکشان از جمله آیتم‌های این برنامه تلویزیونی است که از روز جمعه 21 تیر به صورت هفتگی ساعت 23 به صورت تولیدی پخش می‌شود.


تهیه‌کننده «راهنمای مسافران کهکشان» گفت: «در بخش «کهکشانی‌ها» ما به رصدخانه‌های کشور سفر کرده‌ایم و مخاطبان را با فعالیت آنها آشنا می‌کنیم. همچنین در این بخش فراخوانی اعلام می‌شود و از مخاطبان می‌خواهیم تا رصدخانه‌هایی که در شهرهایشان تاسیس شده را به ما معرفی کنند تا ما در این بخش آنها را معرفی کنیم.»


نیکانلو به نحوه اجرای برنامه اشاره کرد و گفت: «اجرای این برنامه را اسماعیل باستانی دارد و در کنار مجری اصلی،کارشناسان هم در خصوص موضوع برنامه با مجری و مهمانان نیز که درحوزه نجوم اطلاعات دارند، گفتگو می‌کنند.»


او در پایان گفت:« موضوع قسمت اول این برنامه «پیدایش منظومه شمسی» بود و میزبان دکتر امیرسینا مجیرشیبانی استاد دانشگاه بودیم تا درخصوص پیدایش و تکامل منظومه شمسی با مخاطبان گفتگو کنیم. علاقه‌مندان به موضوعات نجوم، هر هفته ساعت 23 می‌توانند «راهنمای مسافران کهکشان» را تماشا کنند.»

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها