«پردیس تئاتر تهران» درباره یک ویدئوی حاشیه‌ساز بیانیه صادر کرد

در پی انتشار خبری با عنوان «تمرین رقص و اختلاط به بهانه نمایش آرش کمانگیر» در فضای مجازی و برخی پایگاه‌های خبری، روابط عمومی پردیس تئاتر تهران توضیحاتی را در این زمینه ارائه داد.

«پردیس تئاتر تهران» درباره یک ویدئوی حاشیه‌ساز بیانیه صادر کرد
کد خبر: 317108
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۱:۰۳:۰۳

اعتمادآنلاین| ، در پی انتشار خبری با عنوان «تمرین رقص و اختلاط به بهانه نمایش آرش کمانگیر» در تاریخ نهم تیرماه 98 در فضای مجازی و برخی پایگاه‌های خبری، روابط عمومی پردیس تئاتر تهران توضیحاتی جهت تنویر افکار عمومی ارائه داد.

در این توضیحات آمده است:

نمایش «منم آرش» به کارگردانی نیما خسروی هنوز مجوز اجرای عمومی را از شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی دریافت نکرده است. این نمایش در بازبینی اولیه که توسط مجموعه پردیس تئاتر تهران اتفاق افتاد تمامی تذکرات لازم مبنی بر حرکات نمایشی غیر مرتبط، رعایت شئونات اسلامی، عدم استفاده از موسیقی غیر مرتبط، استفاده از آرایه‌های کامل لباس و چهره را دریافت کرده بود. قرار بر این بود که بازبینی نهایی نیز با حضور شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی طی روزهای آتی و با رفع موارد تذکر داده شده صورت گیرد.

متن نمایش «منم آرش» از نهاد رسمی مرتبط دارای مجوز است و تا زمان تایید نهایی اجرا توسط شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی با مجموعه پردیس تئاتر تهران فقط به عنوان محل تمرین قرارداد ثبت شده دارد. مبتنی بر مفاد این قرارداد و آنچه در بند قبل اشاره شد کارگردان این نمایش می‌بایست از مفاد این قرارداد مبنی بر رعایت ضوابط و شئون اخلاقی به عنوان یکی از ضوابط حین تمرین رعایت‌های لازم را اجرایی می‌کرد که متاسفانه با وجود دریافت تذکرهای لازم در این مورد در انجام آن مرتکب قصور و بی‌اخلاقی شده است. مدیریت مجموعه پردیس تئاتر تهران هم در اقدامی توقف و ادامه همکاری با این نمایش را در دستور کار قرار داده است.

همچنین لازم به ذکر است فیلمی که از تمرین این نمایش منتشر شد در روز تعطیل گرفته شده است؛ به استناد فیلمی که منتشر شده آنچه که مشهود و واضح است؛ این فیلم نیز به شکل غیرقانونی توسط گروه نمایشی تهیه شده است. طبق قواعد اجرایی پردیس تئاتر تهران که گروه نمایشی ملزم به رعایت آن بوده است اجازه هر گونه فیلمبرداری از تمرین و اجرای نمایش باید با هماهنگی مجموعه صورت پذیرد که در این مورد هیچ گونه هماهنگی اتفاق نیفتاده و به شکلی واضح فیلم منتشر شده توسط گروه نمایشی تهیه شده است.

پردیس تئاتر تهران به جهت تخطی گروه نمایشی «منم آرش» از مفاد قرارداد منعقده ضمن انعکاس موارد تخلف به اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری حقوقی و طرح شکایات در مراجع ذی‌صلاح قانونی به جهت صدمه به هویت فرهنگی هنری این مجموعه را در دستور کار قرار داده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها