کد خبر: 316195
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۰۸:۴۷:۵۶
| |

روایت مستند یک «اقتدار» از تلویزیون

«نبرد امواج» روایتی از اقتدار پدافند نظامی ایران است؛ مستندی که به بهانه عملیات افتخارآمیز ساقط کردن پهپاد آمریکایی «گلوبال»، در کنداکتور پخش شبکه‌های سیما قرار گرفته است.

روایت مستند یک «اقتدار» از تلویزیون
کد خبر: 316195
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۰۸:۴۷:۵۶

اعتمادآنلاین| همزمان با ماجرای تجاوز و سقوط پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک RQ-4» آمریکا در آسمان ایران شبکه سه سیما مستندی با نام «نبرد امواج» پخش کرد که طی چند روز آینده قرار است از شبکه‌های مختلف سیما بازپخش آن نیز روی آنتن برود.

مستند «نبرد امواج» در سال 1396 و توسط سازمان «اوج» ساخته شد، اما به دلیل در برگیری اتفاقاتی که منتج به امن شدن آسمان ایران در برابر پروازهای بدون مجوز شده، با پیروزی ملی این روزهای کشورمان هم‌راستا و هماهنگ شده است. ضمن اینکه برای نخستین بار در فضای رسانه‌ای ایران فیلمی درباره سیر تحول پدافند هوایی ساخته شده است.

بدون تردید تولید فیلم سینمایی یا مستند درباره ماجرای پهپاد آمریکایی، ابعاد گسترده‌ای دارد و نیازمند توجه به ریزه‌کاری‌ها و جزئیات فراوانی است تا حق مطلب را ادا کند. شاید ساخت یک اثر همه جانبه و قوی درباره آن، کمی وقت و انرژی ببرد و نیازمند ورود نیروهای متخصص و توانمند سینمایی باشد. اما معمولاً در متن حادثه و وقتی که فضا داغ است، بهترین کار این بود که نزدیک‌ترین فیلم با این سوژه انتخاب و روی آنتن برود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها