کد خبر: 310092
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۴:۰۴:۳۵
| |

هیچ توجیه اقتصادی در تولید یک اثر سینمایی وجود ندارد

محسنی نسب به تحلیل دلایل بوجود آمدن مشکلات مالی در بخش نمایش خانگی و سینمای ایران پرداخت.

هیچ توجیه اقتصادی در تولید یک اثر سینمایی وجود ندارد
کد خبر: 310092
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۴:۰۴:۳۵

اعتمادآنلاین| محسن محسنی نسب تهیه کننده و کارگردان سینما درباره دلایل بوجود آمدن مشکلات مالی در بخش شبکه نمایش خانگی گفت: یکی از مشکلات اساسی در صنعت سینمای ما بحث مالی و البته پدیده الکنی است و انگار گویا قرار نیست معضلات این حوزه حل شود.

وی افزود: در همه جای دنیا قبل از تولید یک فیلم توجیه اقتصادی آن مشخص می‌شود، یعنی اسپانسر با کمپانی فیلمسازی قرارداد می‌بندد و محصول مورد نظر در راستای منافع اقتصادی آن کمپانی و پروپاگاندای خبری برای سرمایه گذار آن تولید خواهد شد و بدون هیچ تخلف مالی و کاملا سالم این روند پیش می‌رود.

این تهیه کننده و کارگردان سینما بیان کرد: اما متاسفانه در ایران اینگونه نیست و بجای ورود سرمایه گذار با یک کمپانی تولیدی صنعتی و سالم، مجموعه نفراتی برای رسیدن به مقاصد سیاسی و مالی، یا رانت خواری وارد میدان می‌شوند و به نفع خودشان کار‌ها را پیش می‌برند در این شرایط بجای تبلیغ یک کالا (اسپانسر) یک اختلاسگر و دزد تبلیغ می‌شود. افرادی که پس از معروف شدن و به شهرت رسیدن به دزدی خود راحت‌تر می‌پردازند.

محسنی نسب ادامه داد: اگر بجای تبلیغ یک دزد، یک کالا و ... تبلیغ شود به وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور کمک خواهد شد و شاهد چرخیدن جریانی سالم و خوب هستیم که نفعش همگانی است.

این کارگردان گفت: این نمونه از دزدان سینمایی، از جایگاه افرادی مشهور و محبوب کشور که مخاطب به آن‌ها علاقه‌مند است سوء استفاده کرده و از کنارشان به عناوین مختلف دزدی‌ها و پول شویی‌هایی می‌کنند که فقط به نفع خودشان است.

محسنی نسب تاکید کرد: پول‌هایی که این‌چنین بی رویه و بدون محاسبه خرج می‌شوند، فقط می‌تواند از راه دزدی، رانت و اختلاس به دست آمده باشد و بادآورده و در نحوه خرج کردنش هم دلسوزی وجود ندارد.

محسنی نسب در پایان یادآور شد: بالا رفتن دستمزد‌ها یکی از آورده‌های منفی و تاثیرگذار چنین جریانی است که لطمه فراوانی به سینما به ویژه بخش خصوصی زده است، چون واقعا هیچ‌گونه توجیه اقتصادی در تولید یک اثر وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها