کد خبر: 308832
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۵:۴۲:۴۸
| |

صدای مجردها را با «همیشه دختر» بشنویم

رمان «همیشه دختر» اثر محمد ترکاشوند را باید اثری دانست که نویسنده در آن تلاش کرده تا صدای مجردها را به گوش جامعه برساند.

صدای مجردها را با «همیشه دختر» بشنویم
کد خبر: 308832
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۵:۴۲:۴۸

اعتمادآنلاین| ‌ نوشتن از برخی موضوعات کار دشواری است، البته منکر این نیستم که نوشتن به طور کلی کار راحتی نیست ولی برخی موضوعات و سوژه‌ها هستند که رفتن سراغ آنها کار سختی محسوب می‌شود و نویسنده هم باید به خود سختی دهد و هم منتظر حواشی بعد از اتمام کارش باشد.

محمد ترکاشوند طلبه‌ای است که پا در یکی از این مواضع سخت و دشوار گذاشته و اثری نوشته که در آن خواننده روایتی از زندگی روزانه چند دختر مجرد را می‌خواند. این موضع به قدر کافی حساس هست که اگر موفق از آن بیرون نیاید، نقطه پایانی فعالیت یک نویسنده محسوب شود. ولی ترکاشوند در اولین کارش موفق بوده و توانسته دغدغه‌های آنها را در قالب یک داستان بازگو کند. ترکاشوند با شخصیت «فریده» قصه‌اش را پیش می‌برد و تصویری از زندگی او و افکارش را به خواننده نشان می‌دهد. در کنار آن دیگر شخصیت‌های قصه را نیز معرفی می‌کند و گذری به زندگی آنها می‌زند.

تیپ اجتماعی دختر امروز در فریده و دوستانش دیده می‌شود و البته نویسنده سراغ طیف وسیعی از دختران امروز رفته و شخصیتی متفاوت ارائه نکرده که باورپذیر نباشد بلکه شخصیت‌های کتابش هم در اطراف ما دیده می‌شوند و به همین دلیل از عبارت تیپ اجتماعی دختر امروز استفاده شده است. تیپی که خلقیات و عادات خاصی دارد و در افراد با دیدگاه‌های مختلف به امور باز هم این خلقیات بروز دارد.

شخصیت‌پردازی در رمان جایگاه مهمی دارد و نویسنده این اثر نیز تلاش کرده از پس این عنصر مهم در داستان بربیاید تا داستانش به واقعیت نزدیک‌تر باشد. به خصوص اینکه او کار دشواری کرده و دست به ساخت شخصیتی متضاد از نظر جنسیتی با خودش زده است، هرچند در ادبیات این اتفاق تازه‌ای نیست ولی برای یک نویسنده تازه‌کار، اتفاق بزرگی است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها