کد خبر: 290689
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۱۱:۴۹:۱۹
| |

تاثیر قیمت کاغذ بر فروش انتشارات دانشگاه تهران چه بود ؟

رئیس اداره انتشار کتاب انتشارات دانشگاه تهران می گوید: گرانی کاغذ و کپی های غیر قانونی از محصولات انتشارات دانشگاه تهران منجر به کاهش فروش محسوس این انتشارات در نمایشگاه کتاب امسال شده است.

تاثیر قیمت کاغذ بر فروش انتشارات دانشگاه تهران چه بود ؟
کد خبر: 290689
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۱۱:۴۹:۱۹

اعتمادآنلاین| در مورد فروش انتشارات دانشگاه تهران در مقایسه با سال های گذشته گفت: فروش کتاب های دانشگاه تهران به نسبت سال های گذشته در نمایشگاه کتاب افت زیادی داشته است.


او ادامه داد: به نظر من دو دلیل عمده برای افت فروش نشریات دانشگاه تهران وجود دارد. دلیل اول این مسئله افزایش قیمت کتاب ها است که در نتیجه افزایش قیمت کاغذ و ملزومات چاپ رخ داده است. دلیل دوم هم کپی های غیر قانونی است که به صورت pdf و کتاب فیزیکی از کتاب های دانشگاه تهران انجام می شود و به فروش می رسد. این دو عامل منجر به افت فروش انتشارات دانشگاه تهران در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران شده است.


رئیس اداره انتشار کتاب انتشارات دانشگاه تهران در مورد تعداد عناوینی که این انتشارات در سی و دومین نمایشگاه کتاب عرضه کرده است گفت: انتشارات دانشگاه تهران در نمایشگاه امسال 145 عنوان کتاب جدید را عرضه کرده است. مجموع کتب های عرضه شده هم 1800 عنوان کتاب است.


او تصریح کرد: این کتاب ها با توجه به فعالیت دانشگاه تهران که همه حوزه های علمی را در برمی گیرد نوشته شده اند. بنابراین انتشارات این دانشگاه در نمایشگاه کتاب امسال مثل سال های گذشته در همه گروه های علمی ازجمله علوم مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر و دیگر گروه ها و رشته های علمی کتاب عرضه کرده است.


این مسئول افزود: بیشتر مخاطبان انتشارات دانشگاه تهران دانشجو و جامعه دانشگاهی هستند و یا کتابخانه‌ دانشگاه‌ها و مراکز علمی که برای تغذیه کتابخانه خود، از غرفه دانشگاه تهران کتاب می خرند. دانشجویان هم منابع درسی و کنکوری خود را تهیه می‌کنند.


رئیس اداره انتشار کتاب انتشارات دانشگاه تهران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب امسال از نظر امور اجرایی و برنامه ریزی خوب بوده هر چند در روز های اول مشکلاتی وجود داشته که رفع شده است تصریح کرد: انتشارات دانشگاه تهران در مورد تخصیص غرفه ها معترض است. این انتشارات با حدود 73 سال سابقه با عنوان نخستین انتشارات دانشگاهی جایگاه خاصی را دارد. وقتی می خواهید 1800 عنوان کتاب را عرضه کنید نیازمند غرفه بزرگتر و بهتری هستید که متاسفانه امسال در نمایشگاه از این نظر مسئولان کم لطفی کردند.


او افزود: با صحبت هایی که با اتحادیه انتشارات انجام دادیم قرار شده است که نماینده این اتحادیه بررسی در نمایشگاه امسال را انجام دهد تا برای سال های آینده در زمینه تخصیص غرفه به انتشارات مختلف تصمیم گیری مناسب صورت گیرد.


او با استقبال از اجرای طرح الکترونیکی وزارت ارشاد در حوزه بن کارت‌های خرید کتاب هم بیان کرد: یارانه ای که دولت در زمینه کتاب می دهد یکی از بهترین و هدفمندترین یارانه ها در کشور است و این امر منجر به افزایش فروش کتاب می شود. شما اگر ده دقیقه کنار صندوق غرفه انتشارات دانشگاه تهران قرار بگیرد می بینید که هر فردی یک بن کارت در اختیار دارد و کتاب می خرد. البته این مبلغ هم نیازمند افرایش است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها