رابرت بودینا، کارگردان آلبانیایی، در گفت‌وگوی ویدئویی با «اعتمادآنلاین»:

از فیلم‌های ایرانی لذت می‌برم/ پیام «پناهگاهی در میان ابرها» ارتباط آدم‌ها با وجود اختلاف عقاید است

رابرت بودینا، کارگردان آلبانیایی، گفت: در آلبانی اختلاف بین مذاهب چندان زیاد نیست و مردم با وجود عقاید مختلف، در هارمونی زندگی می‌کنند. در واقع مسلمان‌ها مراسم کاتولیک‌ها را به خاطر می‌سپارند و با آنها در آن مراسم شرکت می‌کنند؛ کاتولیک‌ها مراسم مسلمان‌ها را می‌دانند و رسوم آنها را به جا می‌آورند. به یکدیگر احترام می‌گذارند با وجود اینکه ایده‌های مختلفی دارند.

حجم ویدیو: 16.24M | مدت زمان ویدیو: 00:06:50 دانلود ویدیو
کد خبر: 288702
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رابرت بودینا، کارگردان آلبانیایی، در رابطه با فیلمش «پناهگاهی در میان ابرها» به اعتمادآنلاین گفت: خیلی خوشحالم که در این فستیوال حضور دارم. فیلم‌های خیلی زیادی در اینجا دیدم. از فیلم‌های ایرانی خیلی لذت بردم؛ به‌خصوص به دلیل اتمسفری که در اینجاست و به دلیل انرژی‌ای که مردم از حضور در این فستیوال دارند، لذت بردم.

*فیلم «پناهگاهی در میان ابرها» که داستان زندگی یک پسر مسلمان با مادر کاتولیک و پدر کمونیستش را نمایش می‌دهد، خیلی جذاب به نظر می‌رسید. چطور شد که چنین فیلمی ساختید؟

در آلبانی اختلاف بین مذاهب چندان زیاد نیست و مردم با وجود عقاید مختلف، در هارمونی زندگی می‌کنند. در واقع مسلمان‌ها مراسم کاتولیک‌ها را به خاطر می‌سپارند و با آنها در آن مراسم شرکت می‌کنند؛ کاتولیک‌ها مراسم مسلمان‌ها را می‌دانند و رسوم آنها را به جا می‌آورند. به یکدیگر احترام می‌گذارند با وجود اینکه ایده‌های مختلفی دارند. وقتی مساله تقسیم‌ کردن خانه پیش می‌آید، که نشان داده می‌شود برادران همدیگر را دوست ندارند، با وجود احترامی که برای هم قائل هستند به دلیل اختلاف عقاید، سر تقسیم خانه پدری، مشکل پیش می‌آید.

شخصیت اول داستان یک چوپان است که گوسفند دارد. در داستان‌های ادیان ابراهیمی، حضرت محمد، حضرت عیسی و حضرت موسی فرستاده‌های خدا بودند و خیلی ساده زندگی می‌‌کردند. چوپانی که در فیلم نشان داده می‌شود فرستاده خدا نیست؛ فرستاده هست اما نه از طرف خدا، در واقع فرستاده انسانیت است.

پیام فیلم درواقع ارتباط پیدا کردن آدم‌ها با همدیگر با وجود اختلاف عقاید و اختلاف مذهب است؛ همه ما از طبیعت می‌آییم و زندگی مدرن باعث شده است طبیعت را فراموش کنیم. این فیلم به ما یادآوری می‌کند که دوباره باید به اصل خود، به طبیعت، برگردیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها