کد خبر: 283309
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۶:۵۸:۱۲
| |

مهلت ارسال آثار برای «جایزه مهرگان ادب خارج از ایران» اعلام شد

مدیر جایزه مهرگان از تمدید مهلت ارسال آثار برای شرکت در نخستین دوره «جایزه مهرگان ادب خارج از ایران» تا 21 می 2019 (31 اردیبهشت‌ماه 98) خبر داد و گفت: این تمدید با توجه به درخواست ایرانیان خارج از کشور انجام شد.

مهلت ارسال آثار برای «جایزه مهرگان ادب خارج از ایران» اعلام شد
کد خبر: 283309
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۶:۵۸:۱۲

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا زرگر مدیر جایزه مهرگان روز سه شنبه بیان کرد: مهلت ارسال آثار برای بیستمین دوره جایزه مهرگان ادب داخل ایران و پانزدهمین دوره جایزه مهرگان علم در حوزه محیط زیست تغییری نداشته و در 31 اردیبهشت‌ماه 1398 خاتمه می‌یابد.


او افزود: مهلت ارسال آثار از سوی نویسندگان و ناشران خارج از کشور به دبیرخانه جایزه مهرگان پیش از این، بیستم مارس 2019 (29 اسفندماه 1397) اعلام شده بود.


زرگر گفت: بررسی آثار در هیأت‌های داوری جایزه در بخش‌های مهرگان علم و ادب در ایام تعطیلات نوروز نیز ادامه داشته است و پس از خاتمه مهلت ارسال آثار، از نیمه دوم خردادماه 1398 نشست‌های اقناعی داوران در بخش‌های مختلف جایزه به تدریج آغاز خواهد شد.


مدیر جایزه مهرگان تاکید کرد: جایزه مهرگان ادب به روال دو دهه گذشته به رمان‌ها و مجموعه داستان‌های منتشر شده در داخل ایران و جایزه مهرگان ادب خارج از ایران به رمان‌ها و مجموعه داستان‌های فارسی که به صورت چاپی یا الکترونیک در خارج از ایران انتشار یافته‌اند، تعلق می‌گیرد.


به گفته وی جایزه مهرگان علم (علم برای همه) نیز به نویسندگان کتاب‌های علمی به زبان ساده، تشکل‌های مستقل زیست‌محیطی و چهره‌های برتر این عرصه تعلق می‌گیرد.

جایزه مهرگان ادب


مهرگان، قدیمی‌ترین جایزه مستقل و خصوصی ایران، همزمان با سومین دهه فعالیت خود نخستین دوره جایزه مهرگان ادب خارج از ایران را برای انتخاب بهترین «رمان» و بهترین «مجموعه داستان کوتاه» چاپ شده در خارج از ایران برگزار کند.


این جایزه به آثاری که چاپ اول آن‌ها به زبان فارسی در سال‌های 2017 و 2018 میلادی به صورت نسخه چاپی یا الکترونیک منتشر شده است تعلق می‌گیرد.


پنج تن از منتقدان و نویسندگان شناخته شده ایرانی که در خارج از کشور اقامت دارند هیأت داوران نخستین دوره جایزه را تشکیل می‌دهند.


ناشران یا نویسندگان برای شرکت در جایزه مهرگان ادب خارج از ایران، لازم است فایل الکترونیک (pdf) کتاب‌های خود را به ایمیل دبیرخانه جایزه مهرگان ادب ارسال کنند. در صورتی که فایل الکترونیکی اثر در دسترس نباشد، ارسال نسخه چاپی با هماهنگی دبیرخانه جایزه امکان‌پذیر خواهد بود.


پس از دریافت فایل کتاب‌ها و تطبیق تاریخ انتشار آن‌ها با بازه زمانی اولین دوره جایزه به فرستنده اعلام وصول خواهد شد.


با توجه به این که نشر آثار در خارج از ایران عموماً به صورت الکترونیک انجام می‌شود، ارسال فایل اثر از سوی نویسنده یا ناشر به معنای پذیرش حق دبیرخانه جایزه برای انتقال اثر به داوران خواهد بود. این نکته به کلیه نویسندگان و ناشرانی که تا کنون آثار خود را به دبیرخانه جایزه مهرگان ارسال کرده‌اند نیز یادآوری شده است.


رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان آثار همواره به عنوان یک اصل مهم مورد توجه دبیرخانه و داوران جایزه مهرگان بوده است.


جایزه ادبی مهرگان یا جایزه مهرگان ادب که سابقه برگزاری آن به سال 1378 بازمی گردد، تنها جایزه غیردولتی است که علاوه بر بخش های داستان و رمان، در حوزه محیط زیست و علم نیز جایزه اهدا می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها