کد خبر: 282279
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۷:۴۶:۵۱
| |

برگزاری مسابقه ویدئویی موسیقی در سراسر کشور

اولین دوره جشنواره ملی موسیقی ماهور در قالب یک مسابقه ویدئویی در سراسر ایران برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه ویدئویی موسیقی در سراسر کشور
کد خبر: 282279
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۷:۴۶:۵۱

اعتمادآنلاین| ‌ علاقه‌مندان می‌توانند با ضبط کلیپ یک تا پنج دقیقه‌ای از نوازندگی خود و ارسال به دبیرخانه ماهور در این جشنواره شرکت کرده و آثار دریافتی نیز طبق قوانینی که داوران آن بخش اعلام می‌کنند داوری خواهد شد.

دبیر جشنواره موسیقی ماهور عنوان کرد: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه در هنرجوها و ارائه توانمندی آنان و همچنین ایجاد رقابت در عرصه نوازندگی است.

سبحان حیدری با بیان اینکه اهداف بزرگی برای برگزاری دوره‌های بعدی جشنواره داریم، ادامه داد: به عنوان نمونه در بخش هارمونیکا، نفر برتر این جشنواره بدون پرداخت ورودی و به طور مستقیم به جشنواره ملی راه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به دلایل برگزاری غیرحضوری این جشنواره تاکید کرد: از آنجا که اغلب جشنواره‌های جهانی نیز به سمت ویدئو رفته‌اند، سعی داشتیم همگام با پیشرفت فناوری از پیشتازان این حرکت در کشور باشیم تا ضعف بزرگ کمبود جشنواره موسیقی را جبران کنیم.

این نوازنده و مدرس ساز هارمونیکا درباره آثار ارسالی به دبیرخانه اذعان کرد: دریافت آثار از طریق دبیرخانه‌ی جشنواره ماهور از 20 اسفند ماه آغاز شده و طبق آخرین نظر دبیرخانه تا 25 فروردین ماه ادامه خواهد داشت. در جشنواره‌ها معمولاً نوازنده‌ها چون می‌خواهند از وقت خود استفاده و تمرین بیشتری داشته باشند، ارسال آثارشان را به روزهای آخر موکول می‌کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: نوازنده سازهایی که در میان بخش‌های جشنواره نیست می‌توانند اثر خود را در بخش آزاد ارسال کنند، در واقع نوازنده‌ها با هر سازی می‌توانند در جشنواره شرکت داشته باشند.

دبیر و داور بخش ساز دهنی جشنواره موسیقی ماهور تصریح کرد: تمامی مراحل این جشنواره اعم از بازبینی، معرفی 10 اثر برتر در هر بخش، معرفی سه اثر برتر جشنواره و اهدای تندیس و لوح تقدیر و… به شکل غیرحضوری انجام می‌شود و تاریخ برگزاری اختتامیه نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

نوازندگان معرفی شده به عنوان برترین‌ها در صورت تمایل می‌توانند در مراسم اختتامیه حاضر باشند و در غیر این صورت تندیس و جوایز آنان پست خواهد شد.

بخش‌های مختلف جشنواره ماهور شامل سه تار، هارمونیکا (ساز دهنی)، سازهای کوبه ای، پیانو، گیتار الکتریک، گیتار کلاسیک، گیتار و آواز پاپ، گیتار فلامنکو، فلوت ریکوردر (زیر یازده سال)، ویولن کلاسیک، ویولن ایرانی و آزاد است.

طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره در بخش هارمونیکا (سازدهنی) هیأت داوران "منصور پاکنژاد"، "محمد آئین"، "معصومه جودت" و "سبحان حیدری" و داوران بخش سه تار "میلاد اسماعیلی"، "علی موسوی" و "محمد کرمی" هستند. همچنین "یاسمن موسوی" و "وحید زارعی" مسئولیت داوری بخش ویولن اولین جشنواره موسیقی ماهور را بر عهده خواهند داشت.

گفتنی است نحوه‌ی دقیق ثبت نام، زمان‌بندی جشنواره، شرایط ارسال آثار و سایر اطلاعات موردنیاز در سایت جشنواره به آدرس WWW.MAHOR.NET موجود است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها