کد خبر: 280614
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

کیانوش عیاری با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

با آزادسازی فیلم‌های توقیف‌شده هیچ اتفاقی نخواهد افتاد/ رفع توقیف «کاناپه» مسائل دیگر بین ارشاد و فیلمساز را برطرف می‌کند

کیانوش عیاری، کارگردان و فیلمساز در ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد گفت: «بهتر است من در مورد ارشاد صحبت نکنم، من قاعدتا حرف‌های تندی می‌زنم. در این میان اما تنها درخواستم از ارشاد این است که فیلم «کاناپه» را رفع توقیف کند.»

با آزادسازی فیلم‌های توقیف‌شده هیچ اتفاقی نخواهد افتاد/ رفع توقیف «کاناپه» مسائل دیگر بین ارشاد و فیلمساز را برطرف می‌کند
کد خبر: 280614
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آذرماه سال گذشته بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وجود برنامه‌هایی در این وزارتخانه برای بازنگری درباره لیست فیلم‌های توقیفی خبر داد. در آن زمان، سیدعباس صالحی درباره روند رسیدگی به مشکلات مربوط به فیلم‌های سینمایی توقیف‌شده گفت: «اگر این فیلم‌ها مسیر اخذ پروانه نمایش را طی کرده باشند و با وجود اخذ پروانه نمایش، اکران نشوند، موضوع باید از سوی سازمان سینمایی مجدداً مورد بررسی قرار بگیرد.»

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شد که بسیاری از فیلم‌های توقیفی یا در انتظار رفع توقیف هستند یا پس از سال‌ها، با اکران‌های ضعیف روبه‌رو بوده‌اند.

هرچند پیش از آنکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازنگری فیلم‌های توقیفی خبر بدهد، ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت سازمان سینمایی وزارت ارشاد نیز به صراحت اعلام کرد «کاناپه» به دلیل مساله حجاب امکان اکران ندارد و پرونده نمایش آن منتفی است. کیانوش عیاری نیز در پاسخ به این صحبت، گفته بود با توجه به مشکلاتی که برای تمامی فیلم‌های او در زمان اکران به وجود آمده گویا مشکل از خودش است نه فیلم‌هایش!

کیانوش عیاری، کارگردان و فیلمساز، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ترجیح داد که در خصوص ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صحبت نکرده و تنها به بیان خواسته خود، بپردازد.

او در این‌باره گفت: «بهتر است من در مورد ارشاد صحبت نکنم، من قاعدتا حرف‌های تندی می‌زنم. در این میان اما تنها درخواستم از ارشاد این است که فیلم «کاناپه» را رفع توقیف کند.»

او آزادسازی این فیلم را عاملی برای حل مسائل دیگر بین ارشاد و فیلمساز دانست و گفت: «در صورت رفع توقیف از این فیلم، خیلی زود معلوم می‌شود آب از آب تکان می‌خورد. خیلی افرادی که فکر می‌کنند با آزادسازی فیلم‌های توقیف شده زمین و زمان به هم خواهد ریخت، متوجه می‌شوند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها