کد خبر: 280537
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۰ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

ناصر شعبانی، تهیه‌کننده سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

تکلیف هنرمندان با قوانین ارشاد مشخص شود/ ارشاد نیازمند قوانین یکپارچه است/ قوانین ارشاد باید تمامی نهادها را مکلف به پذیرش مجوزها کند

ناصر شعبانی، تهیه‌کننده سینما در ارزیابی عملکرد ارشاد گفت: در مواردی، پروانه ساخت صادر شده و فیلم مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد. پس از تولید، می‌بینیم که نهادهایی جدا از وزارت ارشاد، موانعی برای نمایش فیلم ایجاد می‌کنند. این ضعف بزرگی در ارشاد است، چرا که باید قوانینش به گونه‌ای باشد که وقتی مجوزی را صادر کرد، تمامی نهادها را مکلف به پذیرش آن کند.

تکلیف هنرمندان با قوانین ارشاد مشخص شود/ ارشاد نیازمند قوانین یکپارچه است/ قوانین ارشاد باید تمامی نهادها را مکلف به پذیرش مجوزها کند
کد خبر: 280537
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۰ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اعتراض‌های گسترده‌ای در خصوص پست‌های متعدد در وزارت فرهنگ و ارشاد و ناکارآمد بودن آنها از چند دوره قبل مطرح شده بود. بسیاری از صاحب‌نظران بر این باور بودند که ساختارهای موجود باید کوچک‌تر شده و از نیروهای کیفی و کارآمد استفاده شود. این در حالی است که وزارت ارشاد با وجود سازمان‌های متعدد طبیعتا رسالت بسترسازی و زمینه‌سازی مناسب برای همه این نهادها و موسسات را برعهده دارد. سازمان سینمایی نیز، یکی از آن نهادهایی است که بارها با اعتراض‌های بسیاری برای پست‌های متعدد روبه رو بوده است.

پیش از این، «علی جنتی»، وزیر اسبق ارشاد در مراسم معارفه رییس وقت سازمان سینمایی در سال 92 گفته بود: «اطلاع پیدا کردم سازمان سینمایی 300 پست وجود دارد و باید فکر کنیم این تعداد پست رسمی آیا در این سازمان احتیاج است؟» حالا پس از گذشت بیش از 5 سال، همچنان گلایه‌هایی از شلوغی و نابسامانی سازمان سینمایی به گوش می‌رسد.

در این‌باره، ناصر شعبانی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، گفت: «در مورد سازمان سینمایی وزارت ارشاد، باید گفت که پیش از این یک مدیر کل بود که تمامی کارها را انجام می‌داد. پس از پذیرش مسئولیت آقای شمقدری، این اداره کل، به سازمان سینمایی تبدیل و عریض و طویل شد. قبلا نظارت خیلی از کارها توسط مدیرکل انجام می‌شد، اما امروز برای هر قسمتی یک مدیرکل وجود دارد و معاونت‌های مختلف فعالیت دارند.»

او این گستردگی سازمان سینمایی را بیش از مفید بودن، مانع دانسته و بیان کرد: «این عریض و طویل شدن، تنها فاصله در انجام کارها انداخت.»

ارشاد نیازمند قوانین یکپارچه است

شعبانی، تغییرات پی‌درپی را معضل دیگری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: «از طرفی، هر دولتی که تغییر می‌کند، مدیریت و معاونت‌ها هم تغییر می‌کند و به تبع سلایق آنها، قوانین نیز تغییر می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد با تمام گسترش وزارت ارشاد، قوانین یکپارچه وجود ندارد.»

به گفته این تهیه‌کننده سینما، در وزارت ارشاد، بیشتر سلایق حکمفرماست تا اینکه قانون در اولویت باشد.

شعبانی با اشاره به کاهش اقتدار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: «در مواردی، پروانه ساخت صادر شده و فیلم مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد. پس از تولید، می‌بینیم که نهادهایی جدا از وزارت ارشاد، موانعی برای نمایش فیلم ایجاد می‌کنند. این ضعف بزرگی در ارشاد است، چرا که باید قوانینش به گونه‌ای باشد که وقتی مجوزی را صادر کرد، تمامی نهادها را مکلف به پذیرش آن کند.»

این تهیه‌کننده سینما، درباره مهم‌ترین درخواست‌های خود از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «در میان درخواست‌هایی که می‌توان از ارشاد داشت، باید بگویم که امنیت شغلی از همه چیز برای ما مهم‌تر است. پس از آن، اگر می‌توانند قانونی تدوین کنند که همه ملزم به اجرای آن شوند تا تکلیف ما با قانون مشخص شده و آئین‌نامه‌ای درست تنظیم شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها