کد خبر: 280529
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۴ ۱۷:۱۰:۰۰
| |

سیدامیر سیدزاده، تهیه‌کننده سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

بروکراسی بر ارشاد حاکم است/ تبعیض در اکران فیلم‌ها بزرگ‌ترین معضل سینماست

سیدامیر سیدزاده، تهیه‌کننده سینما گفت: «یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، سیستم بروکراسی حاکم بر این وزارتخانه است. گاهی گرفتن جواب یک نامه، یک ماه، یک ماه و نیم زمان می‌برد. پاسخ دادن به درخواست‌های پروانه ساخت نیز یکی از همین معضلات است.»

بروکراسی بر ارشاد حاکم است/ تبعیض در اکران فیلم‌ها بزرگ‌ترین معضل سینماست
کد خبر: 280529
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۴ ۱۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین|‌‌ چندی پیش جمعی از فیلمسازان سینما با انتشار نامه‌ای خواستار حذف صدور پروانه ساخت برای فیلم‌ها شدند و دیگران را به امضای آن فراخواندند. با وجود مخالفت برخی عناصر کلیدی بدنه سینما با حذف پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی، چنین به نظر می‌رسد که با توجه به اقتضائات کنونی سینمای ایران، چنین برگه‌‌ای کارکردش را از دست داده و به همین دلیل چاره‌ای به جز حذف این بخش از روند تولید نیست.

در این‌باره، سیدامیر سیدزاده، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، سیستم بروکراسی حاکم بر این وزارتخانه است. گاهی گرفتن یک جواب نامه، یک ماه، یک ماه و نیم زمان می‌برد. پاسخ دادن به درخواست‌های پروانه ساخت نیز یکی از همین معضلات است.»

او با بیان اینکه این محدودیت‌ها برای کارگردان‌های فیلم اولی، بسیار بیشتر است، گفت: «این کارگردان‌ها، سرمایه‌گذار پیدا می‌کنند اما به دلیل طولانی شدن روند اداری، کارگردان سرمایه‌گذار خود را از دست داده و تقریبا پروانه ساخت به دردش نخواهد خورد. این یکی از صدمات بزرگ سیستم بروکراسی وزارت ارشاد است.»

این تهیه‌کننده، با اشاره به عملکرد مطلوب ابراهیم داروغه‌زاده در جشنواره فجر گفت: «یکی از اقدامات او، بازگرداندن حق بلیت فروخته‌شده فیلم‌ها به صاحبان آثار است که با مدیریت داروغه‌زاده و حسین انتظامی، تمهیدات خوبی در این‌باره اندیشیده شده است.»

سیدزاده، مهم‌ترین معضل را در سینما تبعیض و بی‌عدالتی دانسته و گفت: «در حال حاضر مهم‌ترین معضلی که در سینمای ایران داریم، معضل تبعیض و بی‌عدالتی در اکران فیلم‌هاست. وزارت ارشاد باید مانند یک اهرم نظم‌دهنده وارد عمل شده و سینمای ایران را از مافیا و رانت اکران نجات دهد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها