کد خبر: 280449
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

سعید عصمتی، کارگردان و تهیه‌کننده با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ارشاد باید چالش‌های موجود با قوانین را برطرف کند/ یکپارچگی قوانین سردرگمی‌ها را کاهش می‌دهد/ سیاست‌گذاری دقیقی در قوانین ارشاد وجود ندارد

سعید عصمتی، کارگردان و تهیه‌کننده در ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد به معضلاتی که برای اهالی هنر پیش می‌آید اشاره کرد و گفت: «تمرکز و افزایش قوانین و قواعدها، روز به روز باعث عقب افتادن و ایجاد مشکلاتی برای هنرمند می‌شود.» 

ارشاد باید چالش‌های موجود با قوانین را برطرف کند/ یکپارچگی قوانین سردرگمی‌ها را کاهش می‌دهد/ سیاست‌گذاری دقیقی در قوانین ارشاد وجود ندارد
کد خبر: 280449
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سال‌هاست که حذف پروانه ساخت، یکی از درخواست‌های سینماگران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. چندی پیش هم حدود 200 سینماگر و تهیه‌کننده در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی خواستار لغو صدور پروانه ساخت شدند که تاکنون این درخواست، بدون پاسخ مانده است.

در این میان،‌ بسیاری از مسئولان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کردند شرایط صدور پروانه ساخت برای فیلمساز و تهیه‌کنندگان تسهیل شده اما همچنان بسیاری از سینماگران، مخالف این روال اداری هستند. این در حالی است که بسیاری اهالی هنر، بر این باورند که علاوه بر قوانین دست و پاگیر، بی‌ثباتی در دستورالعمل‌ها، چالش‌های بسیاری برای اهالی هنر ایجاد کرده است.

سعید عصمتی، کارگردان و تهیه‌کننده سینما، در ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این باور است تا زمانی که سیاست‌گذاری مشخصی در این وزارتخانه وجود نداشته باشد، نمی‌توان در مورد وظایف و توقعات به درستی صحبت کرد.

او در این‌باره در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: «فکر نمی‌کنم تاکنون وزارت ارشاد حمایتی داشته باشد. تا زمانی که سیاست‌گذاری و تعریفی از هنر از سوی دولت نداشته باشیم، میزانی برای اندازه‌گیری وجود ندارد. نمی‌توانیم حتی توقعی درباره حمایت داشته باشیم. اعتراض‌ها و رضایت‌ها هم به دلیل آن است که سیاست‌گذاری و تعریف دقیقی وجود ندارد.»

تهیه کننده «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» پیش از این نیز، به اکران نشدن فیلمش بعد از گذشت چند سال واکنش نشان داده و گفته بود که با سرمایه شخصی فیلم ساختیم. عصمتی با اشاره به معضلاتی که برای اهالی هنر پیش می‌آید، گفت: «تمرکز و افزایش قوانین و قواعدها، روز به روز باعث عقب افتادن و ایجاد مشکلاتی برای هنرمند می‌شود.»

او با اشاره به سلیقه‌ای بودن قوانین گفت: «بهتر است که وزارت ارشاد، چالش‌های موجود با قوانین را برطرف کند. بحث این نیست که قوانین موجود خوب یا بد است، اما بی‌ثبانی و سردرگمی بسیاری در قوانین دیده می‌شود. هر قانونی، سلیقه‌ای شده و با هر دولتی، به سمت و سویی کشیده می‌شود. اگر ارشاد قرار است قدم مثبتی برای اهالی هنر بردارد، این قوانین را یکپارچه کرده و سردرگمی‌ها را کاهش دهد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها