کد خبر: 280131
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

علی عطشانی، کارگردان سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

سازمان سینمایی بر پایه قوانین اشتباه حرکت می‌کند/ قوانین غلط بر عملکرد ارشاد تاثیرگذار است/ کسی برای اصلاح قوانین پا پیش نمی‌گذارد

علی عطشانی، کارگردان و تهیه‌کننده سینما با اشاره به عملکرد وزارت ارشاد گفت: «بسیاری از قوانین در این حیطه، مشکل دارد و این ربطی به افرادی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، ندارد.» 

سازمان سینمایی بر پایه قوانین اشتباه حرکت می‌کند/ قوانین غلط بر عملکرد ارشاد تاثیرگذار است/ کسی برای اصلاح قوانین پا پیش نمی‌گذارد
کد خبر: 280131
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی عطشانی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد، بحث خیلی مفصلی است و در قدم اول باید مشخص کنیم که خود وزارت ارشاد را می‌خواهیم ارزیابی کنیم یا عملکرد افراد را.»

او درباره نظارت‌ها بر بخش سینمایی گفت: «بسیاری از قوانین در این حیطه، مشکل دارد و این ربطی به افرادی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، ندارد. اینکه سلیقه‌ها، فیلم‌ها را به سمت و سوی خاصی می‌کشد، اشتباه است. این موضوع ربطی به فرد خاصی ندارد. سازمان سینمایی ما بر پایه قوانین اشتباه حرکت می‌کند.»

غلبه قوانین غلط بر عملکرد افراد

این کارگردان و تهیه‌کننده سینما درباره ریشه این مشکلات گفت: «مشکل آنجاست که کسی برای اصلاح قوانین پا پیش نمی‌گذارد. حتما وزارت ارشاد قواعد خوب دارد، اما یک سری امور بر اساس قواعد غلطی است که هر کسی هم می‌آید، بر پایه همان قوانین حرکت می‌کند. آقای داروغه‌زاده هر چقدر هم خوب عمل کند، باز هم بر پایه قوانین غلط حرکت می‌کند.»

کارگردان فیلم کاتیوشا، با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد بیان کرد: «اگر قرار بر نمره دادن باشد، باید گفت که تیم فعلی تمام تلاش خود را بر این متمرکز کردند که با وجود قوانین غلط، بتوانند بهترین کاربرد و راندمان داشته باشند.»

عطشانی مهم‌ترین اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بهبود شیوه‌های مدیریتی دانست و گفت: «به باور من سازمان سینمایی کشور باید توسط یک هیأت امنا از مجموع پیشکسوت‌ها، مدیریت شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، از آنجا که این افراد با دغدغه‌ها آشنا هستند، شرایط بهتری ایجاد می‌شود.»

کارگردان فیلم پارادایس، دخالت نهادهای غیرمرتبط با وزارت ارشاد را دلیل دیگری بر ایجاد معضلات هنرمندان دانست و بیان کرد: «البته نباید نادیده گرفت که نهادهای بالادستی در این کشور زیاد است. یعنی حتی در جاهایی که وزارت ارشاد درست عمل می‌کند، فشارهای بسیاری از نهادهای متفاوت اعمال می‌شود. متاسفانه وزارت ارشاد در این میان، اقتدار لازم را ندارد. اگر وزارت ارشاد قرار است متولی پروانه نمایش باشد، پس همه باید تمکین کنیم، اما اگر قرار است وزارت ارشاد کاره‌ای نباشد، پس هرکدام برویم سراغ نهادی که اعمال نظر می‌کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها