کد خبر: 280092
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۲ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

پیمان اسماعیلی، نویسنده و روزنامه‌نگار با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

وزارت ارشاد سیاست محافظه‌کارانه در پیش گرفته است/ معیشت هنرمندان و روزنامه‌نگاران دچار مشکل شده است

پیمان اسماعیلی، نویسنده و روزنامه‌نگار در ارزیابی عملکرد ارشاد گفت: «در بحث حمایت و رفاهی به خصوص خانه سینما، حمایت‌های وزارت ارشاد بسیار اندک است.»

وزارت ارشاد سیاست محافظه‌کارانه در پیش گرفته است/ معیشت هنرمندان و روزنامه‌نگاران دچار مشکل شده است
کد خبر: 280092
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۲ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت ارشاد، بدون شک وظایف روشن و مشخصی در رابطه با صیانت از حوزه فکر تا حوزه عمل دارد. اگر چنین وظایفی هم برای آن قائل باشیم، پس باید گفت وزارت ارشاد باید برای پیشبرد اهداف خود، ماموریت‌های روشن داشته و مدل‌های مشخص ترسیم شده ارائه دهد تا بتواند بر این اساس صیانت از حوزه فکر، اندیشه و فرهنگ و هنر را انجام دهد.

در این‌باره، پیمان اسماعیلی، نویسنده و روزنامه‌نگار در گفت‌وگویی با اعتمادآنلاین بیان کرد: «وزارت فرهنگ و ارشاد، در بخش ترویج هنر، بودجه‌هایی را به ساخت فیلم‌ها اختصاص داده، اما در بحث حمایت و رفاهی به خصوص خانه سینما، حمایت‌ها بسیار اندک است.»

در میان دغدغه‌هایی که اهالی هنر با آن مواجه هستند، از مهم‌ترین آنها می‌توان به معضلات بیمه هنرمندان اشاره کرد. اسماعیلی درباره مهم‌ترین اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «در مورد بیمه و بیمه تکلیمی هم که تقریبا 6 ماه است هیچ هزینه‌ای پرداخت نشده و تقریبا از مردادماه، تنها وعده پرداخت داده شده است. در واقع باید گفت در بخش رفاهی، خدمات بسیار کمتر از دوره‌های قبل شده و دلیل مسئولین، کمبود بودجه است. در زمینه رفاهی، معیشت هنرمندان و روزنامه‌نگاران دچار مشکل شده است.»

این نویسنده درباره ترویج هنر بیان کرد: «هرچند گفتم فعالیت‌هایی صورت گرفته اما در دوره جدید، خیلی محافظه‌کارانه عمل شده که مبادا فیلمی یا اتفاق و تصمیمی در وزارت ارشاد، به کسی بر بخورد. در واقع ارشاد سیاست محافظه‌کارانه‌ای در پیش گرفته است.»

او مهم‌ترین اولویت ارشاد را رسیدگی به بحث اقتصادی دانسته و گفت: «در مورد اولویت‌های ارشاد، باید به بحث اقتصاد اشاره کرد. بودجه و شرایط اقتصادی و کمک به بهبود شرایط معیشت هنرمندان و اصحاب رسانه، مهم‌ترین اقدامی است که ارشاد باید در نظر بگیرد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها