کد خبر: 253560
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۳:۰۵:۰۰
| |

واکنش خانواده آیت‌الله هاشمی به مستند «هاشمی زنده است» چه بود؟

مستند «هاشمی زنده است» مورد اقبال خانواده هاشمی قرار نگرفت. این را می‌توان از واکنش‌ آن‌ها نسبت به نمایش و ساخت آن متوجه شد. خانواده هاشمی حتی در زمان نمایش مستند در دانشگاه تهران حاضر نشدند، و محمد هاشمی به نمایندگی از خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موضع و نقد آن‌ها را نسبت به فیلم و ساخت آن اعلام کرد.

حجم ویدیو: 7.25M | مدت زمان ویدیو: 00:02:36 دانلود ویدیو
کد خبر: 253560
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۳:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- علی طادی به همراه چند دانشجوی دیگر مستندی ساخته‌اند به نام «هاشمی زنده است». این‌طور که در توضیحات اثر آمده، این مستند روایتی از جزئیات زندگی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی از ابتدای نوجوانی تا درگذشت اوست و به بررسی اقداماتش در بین سال‌های 1320 تا دی ماه 1395 می‌پردازد.

اما اولین نمایش «هاشمی زنده است» در دانشگاه تهران با حواشی زیادی همراه بود. این مستند در حالی در این دانشگاه به نمایش درآمد که خانواده مرحوم آیت‌الله هاشمی از حضور در این مراسم صرف نظر کردند.

محمد هاشمی درباره عدم حضورش در مراسم نمایش این مستند گفت: «به دلیل اشکالات متعدد و تخریب‌گرایانه علیه مرحوم آیت‌الله هاشمی در این جلسه شرکت نخواهیم کرد، و من به سازندگان این فیلم که ادعا می‌کردند 3-2 دانشجوی ساده هستند گفتم این فیلم قطعاً بالای چند میلیارد تومان هزینه داشته و باید پرسید که این هزینه از کجا تأمین شده است؟ آنها قصد تحریف و تخریب شخصیت آیت آلله هاشمی را دارند.»

اما این تنها واکنش به مستند«هاشمی زنده است» نبود و تقریبا اکثر اعضای خانواده هاشمی به نمایش و ساخت آن واکنش نشان دادند. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز درباره این مستند گفته «دستکاری در تاریخ و روایت های مجعول و بی‌پشتوانه، اگرچه ممکن است برای برخی محبوبیت‌های کوتاه مدت را به همراه داشته باشد اما به انقلاب و جامعه و قضاوت نسل‌های آینده آسیب می‌زند.»

یاسر هاشمی فرزند کوچک آیت‌آلله هم درباره این اثر گفت: «ساخت این مستند از سوی ارگان‌های خاص و به صورت سفارشی ساخته شده بود که بیشتر در جهت تخریب آیت‌الله هاشمی بود، متاسفانه صحنه‌ها، تصاویر و اطلاعات دروغ در این فیلم بسیار زیاد بود که حتی پس از مدتی مشخص شد فیلم از وزارت ارشاد مجوز نگرفته است.»

این انتقادات در حالی به ساخت فیلم زندگی آیت‌الله هاشمی صورت گرفته که چند سالی‌است با ساخت مستند‌هایی درباره شخصیت‌های سیاسی روبه‌رو هستیم، آثاری که انتقاد‌های زیادی را به دنبال داشت‌ه‌اند. سوالی که مطرح می‌شود این است که به واقع چه ارگان‌هایی از ساخت چنین آثاری حمایت می‌کنند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها