ایران یکی از امن‌ترین کشور ها برای سفر لقب گرفت

نتایج یک ارزیابی جدید نشان می‌دهد ایران در کنار کشورهایی مانند انگلیس، اسلوونی، دانمارک و سوئیس، جزو امن‌ترین کشورهای دنیا برای سفر قرار گرفت.

ایران یکی از امن‌ترین کشور ها برای سفر لقب گرفت
کد خبر: 246860
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۱۱:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ایران بعد از کشورهایی مانند انگلیس، اسلوونی، دانمارک و سوئیس در زمره امن‌ترین کشورهای دنیا برای سفر قرار دارد.

دو موسسعه فعال در زمینه ارزیابی خطر اقدام به تهیه نقشه‌ای کرده‌اند که سطح خطر موجود در هر کشور را از لحاظ احتمال مواجه شدن با خشونت‌های سیاسی (شامل تروریسم، شورش، ناآرامی‌های دارای انگیزه‌های سیاسی و جنگ) ناآرامی‌های اجتماعی و جرائم خشونت‌آمیز نشان می‌دهد.

موسسه‌های «اینترنشنال SOS» و «کنترل ریسک» گفته‌اند برای تهیه این نقشه عوامل دیگری مانند سالم بودن زیرساخت‌های حمل‌ونقل، وضعیت روابط صنعتی، کارآمدی خدمات امنیتی و اضطراری و آسیب‌پذیری کشور مورد نظر در برابر بلایای طبیعی هم در نظر گرفته شده‌اند.

نقشه یاد شده میزان مخاطرات را در پنج دسته تقسیم‌بندی کرده است: «ناملموس، پایین، متوسط، بالا و خطر مفرط». کشورهای بسیار معدودی در دسته «ناملموس» قرار گرفته‌اند. لوکزامبورگ، اسلوونی، سوئیس، نروژ، فنلاند و ایسلند در این طبقه جای دارند.

شمار زیادی از کشورهای اروپایی، از جمله انگلستان در فهرست کشورهای کم‌خطر قرار دارند. در میان کشورهای آسیایی، ایران، اردن، عمان، امارات، کویت، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان و ازبکستان در این طبقه جا دارند. کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند هم جزو کشورهای کم‌خطر هستند.

سوریه، یمن، افغانستان، لیبی، سودان جنوبی و سومالی برخی از کشورهایی هستند که در دسته پنجم، یعنی خطر مفرط قرار گرفته‌اند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها