کد خبر: 245868
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

در افتتاحیه‌ی یک فیلم مطرح شد:

آزاده موسوی : به حدی تحت تاثیر این درام بودیم که متعجب شدیم

کارگردان فیلم مستند سینمایی «در جستجو فریده» بیان کرد: در زمان ساخت این فیلم ما هم مانند "فریده" طی طریق کردیم و در پایان این فیلم به افراد متفاوتی از زمان شروع آن تبدیل شدیم.

آزاده موسوی : به حدی تحت تاثیر این درام بودیم که متعجب شدیم
کد خبر: 245868
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آیین افتتاحیه فیلم مستند سینمایی «در جستجوی فریده» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آزاده موسوی و کورش عطائی، با حضور جعفر صانعی مقدم مدیرعامل گروه سینمایی هنر و تجربه، مجید درخشانی، گلاب آدینه، علیرضا شجاع‌نوری، مجتبی میرتهماسب، مونا و مارال فرجاد، عباس امینی، افشین هاشمی، حمیدرضا قربانی، شیرین بینا، پیروز کلانتری، نورا هاشمی و ... شامگاه شنبه 26 آبان‌ماه در پردیس سینمایی «چارسو» برگزار شد.

پیش از نمایش این مستند، کوروش عطایی یکی از کارگردانان «در جستجوی فریده» در سخنانی بیان کرد: پیش از ساخت این اثر نزدیک‌ به 300 نفر از ما حمایت کردند و اگر مشارکت آنها نبود امکان ساخت این اثر به جهت مخارج بالای آن با مشکل مواجه می‌شد.

سپس آزاده موسوی دیگر کارگردان این فیلم گفت: «فریده» کارکتر ما در جریان پیدا کردن خانواده‌اش، طی طریقی را آغاز کرد و به کشف و شهود می‌رسید. ما هم پشت دوربین کاراکترهایی بودیم که در این مسیر به آدم‌هایی متفاوت تبدیل شدیم. ما انقدر تحت تاثیر این درام بودیم که با تمام وجود در این فیلم کار کردیم و انرژی گذاشتیم.

حسن شبانکاره صدابردار فیلم هم گفت: تولید این فیلم چالش‌های زیادی داشت. از مسایل مالی گرفته تا فضاهایی که در آن قرار می‌گرفتیم. در ایران با چند خانواده برخورد می‌کردیم و مدیریت کردن فضا کار ساده‌ای نبود، روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم اما خوشحالم که این کار تولید شد.

«در جستجوی فریده» فیلم مستندی بلند، درباره دختری است در آستانه‌ی چهل سالگی به نام فریده، که در کودکی توسط زوجی هلندی از ایران به فرزندخواندگی گرفته شده است. او مدتی است علی‌رغم مخالفت والدینش جستجویی را برای یافتن پدر و مادر خونی‌اش آغاز کرده و تصمیم دارد برای اولین بار به زادگاهش ایران سفر کند.

این مستند که تا کنون در جشنواره های مختلف و معتبری همچون، جشن سینمای ایران،جشن مستقل سینمای مستند، جشنواره بین المللی سینما حقیقت، جشنواره جهانی فجر و ...به نمایش درآمده و توانسته جوایز متعددی را از آن خود کند.

مستند «در جستجوی فریده» در جشنواره بین المللی سینما حقیقت جایزه بهترین فیلم هنر و تجربه، بهترین تدوین، بهترین موسیقی و جایزه ویژه دبیر را دریافت کرده است.همچنین جایزه بهترین فیلم مستند از بیستمین جشن سینمای ایران، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از جشن مستقل سینمای مستند، بهترین مستند آکادمی سینما سینما و... را تا کنون از آن خود کند.

عوامل تولید مستند «در جستجوی فریده» عبارتند از: کارگردانان: آزاده موسوی و کوروش عطائی؛ مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی؛ صدابردار: حسن شبانکاره؛ تدوینگر: حمید نجفی‌راد؛ صداگذار: انسیه ملکی؛ موسیقی: افشین عزیزی؛ مدیر تولید و عکاس: شاهین دانشفر؛ دستیار کارگردان: صدف صادقیان‌پور؛ تهیه‌کنندگان: آزاده موسوی و کوروش عطائی؛ با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

این اثر را می‌توان اکنون در سینماهای گروه «هنروتجربه» روی پرده دید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها