کد خبر: 230313
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۰۸:۱۱:۰۰
| |

کارگردان کُرد عراقی:

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان روبه پیشرفت است

کارگردان کُرد عراقی نمایش یک قاش کتاب در سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: این جشنواره در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته است.

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان روبه پیشرفت است
کد خبر: 230313
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۰۸:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| شه مال سید احمد از اقلیم کردستان عراق که با نمایش یک قاش کتاب برای چهارمین بار در سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور پیدا کرده است، گفت: نمایش ما موضوعی اجتماعی دارد که در آن به کاهش سرانه مطالعه می پردازد.

وی با اشاره به اینکه این نمایش چهار بازیگر دارد، عنوان کرد: نه تنها در کردستان ایران بلکه در کردستان عراق هم سرانه مطالعه وضعیت مطلوبی ندارد و همین باعث شد ما به این مبحث در قالب تئاتر خیابانی بپردازیم.

وی با بیان اینکه متن این نمایش توسط یکی از هنرمندان کُرد ما از فارسی به کردی ترجمه شده است، بیان کرد: مشکلات اقتصادی، فقر و بیکاری یکی از دلایل اصلی کاهش سطح مطالعه و خرید کتاب است.

این کارگردان کُرد عراقی اظهارداشت: در منطقه ما هم مانند اینجا مشکلات اقتصادی و بی پولی وجود دارد ولی باید همواره مردم را تشویق به خواندن و مطالعه کنیم و نگذاریم این مسائل مانع از رشد فکری و ذهنی آنها شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این مشکلات اقتصادی بوجود آمده حل شود تا مطالعه به مهمترین بخش در زندگی همه ما تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان رو به رشد و پیشرفت است، بیان کرد: می طلبد در دوره های آینده مشکل حضور گروه های خارجی بیشتر در این جشنواره برطرف شود چراکه هر چقدر تعداد گروه های خارجی زیادتر باشد در توسعه و پیشرفت این رویداد هنری موثرتر خواهد بود.


منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها