سیرکِ الیاس امینیان، برخورد نزدیک از نوع احساسات فروخورده

پرفورمنس‌آرت «سیرکل» در حال برگزاری

پرفورمنس‌آرت «سیرکل» با طراحی و اجرای الیاس امینیان عصر جمعه بیست و ششم مردادماه آغاز شد.

پرفورمنس‌آرت «سیرکل» در حال برگزاری
کد خبر: 227318
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۴:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| پرفورمنس‌آرت «سیرکل» شانزدهمین کار مستقل از الیاس امینیان است که همزمان با هفتمین فستیوال «سی روز، سی هنرمند، سی پرفورمنس» اجرا می شود. این اجرا به مدت 8 شب در پلتفرم عمارت روبرو واقع در ضلع شمال‌شرقی چهارراه ولی‌عصر، بن‌بست کیانپور ادامه خواهد داشت.


به گزارش اعتمادآنلاین - برخورد نزدیک از نوع احساسات فروخورده توصیفی است که امینیان از پرفورمنس «سیرکل» دارد. در این اجرا علاوه بر الیاس امینیان که پرفورمر اصلی و ثابت این پرفورمنس است، هر شب یک هنرمند وی را همراهی می‌کند.


در اولین اجرای «سیرکل» که با نمایش ویدئوآرتی به نام "من" آغاز شد، امینیان و هنرمند همراهش ضمن یک دیالوگ بداهه حول افکار پنهان و نگفته‌های بغض شده، حاضران در محل اجرا را به چالش کشیدند.


این هنرمند تجسمی و مفهومی که در یکی از اجرای پیشین خود با نام «وارونگی» دغدغه‌های خود را با آویزان شدن از سقف موزه هنرهای معاصربه تصویر کشید؛ در پرفورمنس بعدی خود با عنوان «هیایوی بسیار» مخاطبان خود را در فضایی بدون اتفاق، وادار به اکت نمود وی این‌بار در پرفورمنس «سیرکل» با ایستادن در میانه دایره‌های تودرتو، مخاطبانش را به چرخش در می آورد تا همچنان با بهره از فرم اجرا و تاکید بر بدن پیگیر بیان هنری خویش باشد.


الیاس امینیان هنرمند سی و چهار ساله و فارغ التحصیل دانشگاه هنر، در کنار اجرای پرفورمنس‌آرت، نقاشی و عکاسی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. و داوری فستیوال رادیکال پرفومنس را نیز برعهده داشته است.


امینیان همواره تاکید کرده است که در ایده‌پردازی برای کارهای خود انسان، روان و روابطش در فضای جامعه را مد نظر دارد به طوری‌که برای ارتباط با اثر امینیان نیازی به دانستن دانش پرفورمنس نیست چرا که در عین خارق‌العاده بودن اجرای این هنرمند، آنچه به نمایش گذاشته می‌شود پیوندی محکم با واقعیت دارد.


از جمله اجراهای امینیان در سال‌های گذشته می‌توان از پرفورمنس‌آرت «تو» موزه هنرهای معاصر تهران، بهمن 1396، پرفورمنس‌آرت «ما» گالری عمارت روبرو، دی 1396، پرفورمنس‌آرت «دکانستراکشن» نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، بهمن 1395، پرفورمنس‌آرت «فالومی» در قالب گروه بتا در ششمین فستیوال سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز، موزه هنرهای معاصر تهران، دی 1395، پرفورمنس‌آرت «هیاهوی بسیار» موزه هنرهای معاصر تهران، دی 1395، پرفورمنس‌آرت «هنر ضد خشونت» در قالب گروه بتا، پردیس چارسو، بهمن 1394، پرفورمنس‌آرت «وارونگی» موزه هنرهای معاصر تهران، دی 1394، پرفورمنس‌آرت «کانستراکشن» گالری ایست، مهر 1393، پرفورمنس‌آرت «مسیر بتا» هتل طوبی، آبان1392 و پرفورمنس‌آرت «مرگ رنگ» دانشگاه هنر، دی 1387 نام برد.


علاقه‌مندان به مشارکت در این پرفورمنس‌آرت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها